סעודיה מאשרת לחברות התעופה הישראליות לטוס מעל שטחה

מחר תתקיים טיסה ראשונה של ישראל לדובאי שתוכל לעבור מעל שטח הממלכה. שרת התחבורה: "הטיסה המסחרית הישראלית תצא מחר כמתוכנן. אני מאחלת לכל הנוסעים לטוס לשלום ולשוב לשלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/20 18:28 יד בכסלו התשפא

סעודיה מאשרת לחברות התעופה הישראליות לטוס מעל שטחה
העיצוב החדש, צילום: ישראייר

חברת התעופה הישראליות קיבלו אישור מסעודיה לטוס מעל שטחה, מחר (ג') תצא הטיסה הראשונה מישראל לדובאי של חברת ישראייר והיא תטוס מעל שטחה של סעודיה. השלטונות בריאד הודיעו כי המכשול העיקרי שמנע את האישור עד עתה היו טכניים בלבד, והמדינה נשארה נאמנה להחלטתה לאפשר לטיסות מישראל לעבור מעל שטחה. 

בתגובה לאישור שרת התחבורה מירי רגב ברכה על האישור: "שמחה שלאחר שעות ארוכות של מתח ופניות רבות של נוסעים רבים וחברת ישראייר, אושר לפני מספר דקות כי הטיסה המסחרית הישראלית תצא מחר כמתוכנן. אני מאחלת לכל הנוסעים לטוס לשלום ולשוב לשלום".

כזכור, בחמישי האחרון הייתה הטיסה הראשונה בין ישראל אך היא הייתה של חברת התעופה flydubai מאיחוד האמירויות. מחר זו תהיה הטיסה הראשונה של חברה ישראלית שתעשה את המסלול, כאשר היא תעבור גם כן מעל הממלכה הסעודית. מדובר היה במכשול בעייתי, כ-160 נוסעים ישראלים שאמורים לטוס מחר המתינו בחוסר וודאות אם יוכלו לצאת מחר עד שיתקבל אישור מסעודיה, כעת כאמור הטיסה תצא כמתוכנן.