למרות נפילת החוק: ניסנקורן מתאים את טפסי המשרד למשפחות להט"ביות

החוק שביקש לחייב את כלל הטפסים הרשמיים לעדכן את סעיפי ההורים ל"הורה 1" ו"הורה 2" - נפל בשבוע שעבר. זה לא מנע משר המשפטים לעדכן טפסים רבים שתחת אחריותו ולהתאימם להצעה. ניסנקורן: "קורא לכל שרי הממשלה לקדם מהלך דומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/20 15:40 יד בחשון התשפא

למרות נפילת החוק: ניסנקורן מתאים את טפסי המשרד למשפחות להט"ביות
ניסנקורן , צילום: אלעד מלכה לשכת שר המשפטים

בשבוע שעבר, נפלה הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו לשינוי ההגדרות בטפסים רשמיים, מ"אבא" ו"אמא" ל"הורה 1" ו"הורה 2". שר המשפטים אבי ניסנקורן הציג היום (א'), ולמרות שהחוק נפל בהצבעה טרומית, טפסים ראשונים במשרד המשפטים שיותאמו בהתאם להנחייתו למשפחות להט"ביות ומשפחות יחידניות. ניסנקורן: "אנחנו מחוייבים לשיווין זכויות, משפחה היא משפחה".

אחרי שהצעתו של להב הרצנו נפלה, אמר שר המשפטים כי הוא ושרי מפלגתו יפעלו להתאים טפסים רשמיים במשרדיהם להורים גאים. היום, ובתום עבודת אינטנסיבית שבוצעה במשרד המשפטים, הכריז ניסנקורן על הטפסים הראשונים שיעודכנו במשרדו, עוד השבוע, כאשר במקום קטגוריות "אב ו אם" ייכתב בסעיפי ההורים "הורה 1" ו"הורה 2". הטפסים הראשונים שיעודכנו הם בקשה לצו ירושה, בקשה לערוך ברית זוגיות ולהירשם במרשם הזוגיות, טופס בקשה למחיקה ממרשם הזוגיות, בקשה לבירור פרטים על רכוש נעדרים וכן טופס בקשה לרישום עמותה.

מלבד הניירות הרשמיים שיעודכנו השבוע, נמשכת בימים אלו עבודת המטה משרד המשפטים במהלכה נסקרים לבקשת ניסנקורן כל יתר הטפסים הרשמיים במשרד, אשר אינם מעוגנים בחקיקה, על מנת לקדם התאמות גם בהם.

"התאמת הניירות הרשמיים היא צעד נוסף למען השוויון לקהילת הלהט"ב ולכל אזרח בישראל", אמר שר המשפטים אבי ניסנקורן בעקבות הצעד, והוסיף כי "יש משמעות רבה ואמירה ערכית חשובה בעובדה שדווקא משרד המשפטים הוא הראשון מבין משרד הממשלה שמבצע את ההתאמות האלו. אני בטוח השינוי החשוב שאני מוביל במשרד המשפטים יהיה זרז להתאמות דומות במשרדי ממשלה נוספים, ואני קורא לכל שרי הממשלה לקדם מהלך דומה לטובת כלל אזרחי ישראל על כל גווניה".