סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן נפטר לאחר שנדבק בנגיף קורונה

יצחק אילן, הלך לעולמו בגיל 64 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הוא יובא למנוחות היום בבית העלמין באשדוד במסגרת מצומצמת בהתאם להנחיות. "יצחק היה פטריוט ישראלי שאהב בכל ליבו את המדינה ועשה כל שלאל ידו להגן עליה ולבצר את ביטחונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/20 08:11 כח בתשרי התשפא

סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן נפטר לאחר שנדבק בנגיף קורונה
ארכיון, צילום: Nati Shohat/Flash90

סגן ראש שירות הביטחון הכללי לשעבר לשעבר יצחק אילן שנדבק בקורונה הלך לעולמו והוא בן 64. לפני חודש פונה לבית החולים לאחר שנדבק בנגיף, מצבו החמיר ובתקופה האחרונה היה מורדם ומונשם. אילן שירת במשך 31 בשב"כ שם כיהן בתפקידים שונים, ושימש בין היתר כראש אגף החקירות בארגון. בעבר התמודד על ראשות השב"כ אך הפסיד לראש הקודם יורם כהן. אילן הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ונכדים. הלוויתו תיערך באשדוד בנוכחות בני המשפחה בלבד.

במודעת האבל שפרסמה משפחתו נכתב: "המומים וכואבים אנו מודיעים בצער עמוק על לכתוב בטרם עת של אהובנו בעלי, אבינו, אחינו, סבינו, יצחק אילן, בן שושנה ושלום ציצואשווילי, גיבור ישראל, איש שירות הביטחון הכללי וסגן ראש השב"כ לשעבר. הלוויה תתקיים היום בבית העלמין באשדוד. בשל מגבלות המגפה אין להגיע ללוויה". 

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, ספד: "יצחק אילן ז"ל היה אחד מעמודי התווך של השירות. חוקר מצטיין ואיש מודיעין מן המעלה הראשונה. לאורך השנים ניהל יצחק מאות רבות של מבצעי מודיעין, חקירות וסיכול, אשר הביאו להצלת חיי אדם רבים - ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שיודעים זאת. יצחק היה פטריוט ישראלי שאהב בכל ליבו את המדינה ועשה כל שלאל ידו להגן עליה ולבצר את ביטחונה. גם בימיו האחרונים, התמודד בגבורה ובנחישות שכל כך מאפיינת אותו, עם מחלתו עד אשר תש כוחו".