הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי אושרה סופית במליאת הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 13:30 יא בתשרי התשפא

הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי אושרה סופית במליאת הכנסת
מליאת הכנסת, ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי. חמישה חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

בהצעת החוק נקבע כי במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר יוענק מענק הסיוע בגין הוצאות קבועות, החל מפגיעה בגובה 25% במחזור העסקאות של בעל העסק ביחס לתקופה המקבילה טרום התפרצות הנגיף, במקום 40% פגיעה עד כה.

לעניין עוסקים המדווחים על עסקאותיהם עם קבלת התמורה, אשר התמורה ניתנת להם בחלוף למעלה מ־30 ימים, והירידה במחזור העסקאות כתוצאה מההגבלות החדשות צפויה להתבטא בתקופה הכוללת את החודשים נובמבר ודצמבר בשנת 2020, תינתן ההקלה במענק בגין תקופה זו.

כמו כן, קובע התיקון כי יועברו מקדמות על חשבון מענק ספטמבר-אוקטובר, בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות לעסקים הצפויים להיפגע מהסגר, על פי הצהרתם, כאשר גובה המקדמה יתבסס על סכום המענק ששולם בפעימות הקודמות. סכום המקדמה יופחת בהמשך מסכום הזכאות הסופי שיקבע לחודשים ספטמבר ואוקטובר.

המקדמה תיגזר לפי בחירת העוסק, בעד מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, או מסכום מענק הסיוע שהעוסק זכאי לו בעד תקופת הזכאות של החודשים מאי ויוני בשנת 2020.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן