דיונים בקבינט הקורונה: סגר כללי ומתווה אחיד לתפילות והפגנות

במסגרת החמרת ההגבלות הצפויה, מסתמנת האפשרות כי בתי הכנסת ייסגרו. תפילות והפגנות יותרו בהשתתפות של עד 20 איש, ובמרחק של עד 1,000 מטרים מהבית. ראש הממשלה: "אנו נמצאים בשעת חירום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 15:30 ה בתשרי התשפא

דיונים בקבינט הקורונה: סגר כללי ומתווה אחיד לתפילות והפגנות
צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

שרי קבינט הקורונה דנים היום (ד') באפשרות להחמרת הסגר באופן מידי. המתווה עליו דנים בקבינט כולל סגר כללי, וקיום תפילות והפגנות בקבוצות של עד 20 איש במרחב הפתוח ובמרחק שלא יעלה על 1,000 מטרים מהבית. עוד לפני תחילת הדיון בקבינט דווח ב'כאן' כי שר הפנים, אריה דרעי, נטש בזעם את לשכת ראש הממשלה, בשל הדרישה שעלתה לאסור כליל על קיום מניינים, כולל באוויר הפתוח.

מוקדם יותר היום נמסר מלשכת ראש הממשלה כי ראש הממשלה קיים התייעצות שרים ואמר שכיוון שאנו נמצאים בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר אמש (ג') בשיחה עם ראש הממשלה כי לא יתמוך בסגירת בתי הכנסת, אם לא יוחלט גם על הפסקת ההפגנות, ויישר קו בנושא עם הפוליטיקאים החרדים. הבוקר נשמע הרב לאו מעט אחרת, ובראיון לגל"צ אמר כי יתמוך בסגירת בתי הכנסת, אך הסביר כי הדבר חסר סיכוי מעשי: "ברגע שתהיה החלטת ממשלה - אתמוך בסגירת בתי הכנסת ביום הכיפורים", הבהיר הרב הראשי.