המשרד לשירותי דת ינפיק אישורי מעבר לחזנים ובעלי תקיעה

המשרד לשירותי דת הודיע היום כי חזנים ובעלי תקיעה הצריכים להגיע לקהילותיהם, יוכלו לעשות זאת בעזרת אישור מיוחד שניתן להנפיק באתר המשרד. מנכ"ל המשרד: "הצורך לאפשר מעבר לאותם בעלי תפקידים הוא קריטי בכדי לקיים את מצוות החג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 09:06 כו באלול התשפ

המשרד לשירותי דת ינפיק אישורי מעבר לחזנים ובעלי תקיעה
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

במשרד הבריאות נענו היום (ג') לבקשת המשרד לשירותי דת, ובדיונים שנערכו בין מנכ"ל המשרד ופרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו הוחלט על הענקת אישורי מעבר מיוחדים לחזן ולבעלי התקיעה.

איך זה עובד? המשרד לשירותי דת יפרסם באתר המשרד את דף הבקשה על בעל התפילה, ועל גבאי בית הכנסת למלא את הדף ולשלוח למשרד לשירותי דת, על מנת שמנכ"ל המשרד לשירותי דת יאשר את הבקשה. במשרד לשירותי דת יעמדו לרשות הגבאים על מנת להנפיק את האישורים בכדי שהתפילות יתקיימו במסגרת אותה מאפשר החוק. 

את הפניה הראשונית ביצע שר הפנים, אריה דרעי, והוביל אותה מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס,"לחזנים ובעלי התקיעה יש תפקיד מרכזי בניהול ועריכת סדרי התפילה בימים הנוראים. הצורך לאפשר מעבר לאותם בעלי תפקידים הוא קריטי בכדי לקיים את מצוות החג". 

בתוך כך, השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן, סיים הערכת מצב עם ראשי המועצות הדתיות ושמע מהם על הערכות שלהם לקיים את התפילות בשטחים הפתוחים. ראשי המועצות הדתיות בערים השונות ובמועצות האזוריות יספקו מחזורי תפילה שופרות, חלקם אף דאגו לארונות קודש ניידים והצללה למקומות בהם נערכים תפילות במרחבים הפתוחים.