משרד הבריאות שוקל הטלת סגר על ביתר עילית

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו הודיע לראש העיר ביתר עילית כי משרד הבריאות שוקל הטלת סגר על העיר. רובינשטיין מתנגד: "כל עוד לא מתקיים הליך פינוי יעיל הסגר לא מועיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 19:32 טו בתמוז התשפ

משרד הבריאות שוקל הטלת סגר על ביתר עילית
חוזרים לסגר?, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו הודיע לראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין,  כי משרד הבריאות שוקל הטלת סגר על העיר. ראש העיר פנה במכתב חמור לשר הבריאות: "מתנגד להטלת הסגר. כל עוד לא מתקיים הליך פינוי יעיל, הסגר לא מועיל ורק מעצים את התחלואה בעיר".

לא רק בערים החרדיות, גם בצה"ל סובלים מהתפרצות בנגיף הקטלני. כיום יש 7809 חיילים בבידוד, כאשר בשיא הגל הראשון היו פחות מ-3300. גם מספר החולים בצבא הוכפל מהסבב הקודם ועומד על 251 חולים. 

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן שישנם 1,076 מאומתים חדשים מאתמול (ב') . 23,256 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. נכון לערב יום שלישי ישנם: 13,352 חולים פעילים. 34 מונשמים. 86 חולים שמצבם מוגדר קשה. 342 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

נזכיר מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה (ג') מספר תקנות הנוגעות למשבר הקורונה. אחד החוקים שעברו הוא מה שמכונה "חוק הקורונה הגדול" מדובר בחוק שיאפשר לממשלה לתקן צווים שיכנסו לתוקף באופן מידי, ולקבל את אישור הכנסת בדיעבד. משמעות הדבר שהחל מהיום חלק מההגבלות שאישרה הממשלה אמש החלו לפעול כבר היום בשעה 14:00.