מאמצים דיפלומטים ישראלים-אמריקנים לקראת ההצבעה באו"ם

במשרד החוץ שיגרו מסר לכלל הקהילות היהודיות בעולם שיצביעו נגד היוזמה המצרית, הקוראת לביטול ההכרזה האמריקנית על ירושלים. ההערכה היא שבין 50 ל-75 אחוז מחברות הארגון יתנגדו לאמריקנים, שצפויים להטיל עליהן סנקציות בשיעור כולל של כ-25 מיליארד דולרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/17 07:28 ג בטבת התשעח

מאמצים דיפלומטים ישראלים-אמריקנים לקראת ההצבעה באו"ם
טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

בישראל ובארצות הברית נמשכו הלילה המאמצים לשכנע כמה שיותר מדינות שלא להצביע היום (ה') בעצרת הכללית של האו"ם נגד ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

במשרד החוץ שלחו מכתבים לשגרירויות השונות ברחבי העולם במטרה שירתמו למאמץ גם את הקהילות היהודיות שינסו להשפיע על הממשלות השונות לקראת ההצבעה. כזכור מצרים יזמה הצבעה שנועדה להתנגד להכרה בירושלים ובישראל מנסים לפחות להגיע למצב שמדינות ימנעו בהצבעה ולא יצביעו בעדה.

אמש איים נשיא אצות הברית דונלד טראמפ על המדינות שיצביעו נגד הכרזתם מלפני כשבועיים, "מדינות לוקחות מאיתנו מאות מיליוני דולרים ולפעמים מיליארדי דולרים ואז מצביעות נגדנו", אמר טראמפ, "אז אנחנו עוקבים עכשיו אחר ההצבעות הללו. נחסוך הרבה כסף. לא אכפת לנו".

יש לציין כי מבין 193 המדינות שחברות באו"ם ההערכות הן שבין 100 ל-140 מדינות יצביעו, הערב בשעה 17:00, בעד ההצעה המצרית ובעצם נגד ההכרזה על ירושלים. במידה וכך יהיו פני הדברים ארצות הברית עשויה, במידה וטראמפ יעמוד באיומו, לחסוך תשלומים בסך משוער של יותר מ-25 מיליארד דולרים.