מאיר אטינגר חוזר הביתה

מאיר אטינגר, אחד ממנהיגי נוער הגבעות חוזר היום אל השומרון אחרי שבשנת 2015 הוצא נגדו צו מנהלי. "היום הזה הוא סגירת מעגל אישי" אומר אטינגר

חדשות כיפה גלעד כהן 30/07/18 16:07 יח באב התשעח

מאיר אטינגר חוזר הביתה
מאיר אטינגר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מאיר אטינגר חוזר היום הביתה אחרי שלוש שנים וחצי. אחד מהמנהיגים הבולטים של נוער הגבעות שנעצר בשנת 2015 והוצא נגדו צו מנהלי חוזר היום אל ביתו שבשומרון.

"היום הזה הוא סגירת מעגל אישי לפני שלוש שנים בדיוק נכנסתי למעצר מנהלי והיום אני חוזר לגור בשומרון אחרי 3 וחצי שנות הגליה מנהלית בשבילי זה ניצחון אישי קטן. ועדיין, צריך לזכור את הנערים הגיבורים המורחקים היום בצווים מנהליים והעבודה הרבה שלפנינו כדי לזכור שיש עוד הרבה מה לעשות ולפעול"

כזכור בתחילת אוגוסט 2015 נעצר אטינגר ולאחר כשבוע חתם שר הביטחון משה יעלון על צו מעצר מנהלי נגדו לחצי שנה, על בסיס מסמכים חסויים של השב"כ, שהעריכו כי אם לא ישהה במעצר ימשיך אטינגר בפעילויות להגשמת חזונו. הרקע למעצר היה הפיגוע בדומא ביולי 2015, הצתת כנסיית הלחם והדגים ביוני 2015, ופעילות תג מחיר נוספות באותה תקופה. גורמי ביטחון ייחסו לאטינגר הפצת אידאולוגיה שגיבש. במהלך מעצרו המנהלי לא התגבשה נגד אטינגר תשתית ראייתית, ולא הוגש נגדו כתב אישום.

נערי גבעות

נערי גבעות | למצולמים אין קשר לכתבהצילום: Najeh Hashlamoun /Flash 90

אטינגר נכלא תחילה בכלא איילון, וכעבור זמן קצר הועבר לצינוק בכלא אשל בבאר שבע. באוקטובר 2015 פתח בשביתת רעב במחאה על שלילת זכותו לשיחות טלפון. בינואר 2016 פתח בשנית בשביתת רעב, במחאה על הארכת מעצרו המנהלי. בפברואר 2016 הוארך מעצרו בארבעה חודשים נוספים. ביוני 2016 שוחרר ממעצר מנהלי, אך הוטלו עליו מגבלות של מעצר בית לילי, איסור כניסה ליהודה ושומרון, ירושלים ויד בנימין, וכן נאסר עליו ליצור קשר עם רשימה של 92 אנשים. היום כאמור הוא חוזר הביתה אחרי שלוש שנים וחצי.