"מאחלת לכם לפשוט את הרגל": ארומה הפכו לכשרים וספגו איומי חרמות

באחד מסניפי ארומה שבפתח תקווה רק רצו לעדכן כי המקום ייסגר בשבת לאור רצונם לקבל תעודת כשרות. לתגובות הקשות הם בטח לא ציפו. "הכניעה שלכם לדתיים מגעילה ודוחה...מחרים אתכם...סיבה מצויינת להפסיק להיכנס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/07/18 10:20 כו בתמוז התשעח

"מאחלת לכם לפשוט את הרגל": ארומה הפכו לכשרים וספגו איומי חרמות
ארומה, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

סניף ארומה בעיר פתח תקווה יהפוך בקרוב לכשר, אך כשמנהליו החליטו להודיע על כך אתמול (ראשון) באמצעות פוסט בפייסבוק, הם נתקלו בגולשים זועמים רבים שחלקם אף הודיעו כי יחרימו את המקום.

"לקחוחת יקרים", נכתב בהודעת ארומה אספרסו בר אם המושבות, "הסניף הופך להיות כשר. אי לכך, לא נהיה פתוחים בימי שבת. נשמח לשרת אתכם בשאר ימות השבוע כרגיל".

רצונם של מנהלי הסניף לפנות גם לקהל יעד השומר כשרות, לא התקבלה בעין יפה בקרב גולשים ולקוחות רבים שמיהרו לגנות את המהלך. "חבל מאד", נכתב באחת התגובות, "בשכונה חילונית לחלוטין להתעלם מצרכי התושבים ולממן את הרבנות המושחתת? על מה ולמה?" מגיב אחר כתב ברוח דומה וטען: "חבל מאוד. הקהל שלכם ברובו חילוני. ממש מצער ועוד בחופש הגדול. למה להחזיר את פתח תקווה לימים שהיא היתה עיר של דתיים?!".

בהמשך הגיעו גם איומי החרמות. "לא נגיע בימות השבוע. כל הרעיון שיש מרכז פתוח בותיקה שנותן גם שירותים ביום שבת", כתב גולש ואחר הוסיף, "סיבה מצויינת להפסיק להיכנס לארומה".

ההודעה שעוררה סערה

ההודעה שעוררה סערהצילום: צילום מסך

גולשת נוספת לא האמינה למראה עיניה וכתבה: "לא יאמן פשוט, הכניעה שלכם לדתיים מגעילה ודוחה.
אבל אם אתם חושבים שרק הדתיים יודעים להחרים מקומות לא כשרים, אז שתדעו שגם החילונים יודעים להחרים מקומות כשרים". אחר הגדיל ואמר כי את איום החרם יהפוך לנחלת הכלל, "אני אדאג להפיץ בכל קבוצת חילונים וקבוצות נגד הדתה, שלא ידרכו בבית הקפה שלכם".

מגיבה נוספת אף איחלה למנהלי המקום לאבד את מקור פרנסתם, "מקווה שהקהל 'הקדוש' שלכם ישלים את החסר, אבל בפועל אני בעיקר מאחלת לכם לפשוט את הרגל". בתגובה אחרת נכתב: "אם אתם נכנעים לדתיים ככה בלב שכונה חילונית, אתם יכולים לשכוח ממני גם בשאר הסניפים שלכם". גולש נוסף כתב בפשטות והצהיר: "מחרים אתכם. בחיים לא אשב בארומה אם המושבות".

יש לציין כי לצד התגובות הנזעמות הרבות, היו גם כאלה שיצאו להגנת בית הקפה ונגד המאיימים בחרם. "ברוב המקרים", כתב אחד, "מקומות שמבצעים שינויי כשרות עושים זאת משיקול כלכלי חבל לעורר שנאה וחרמות על דבר כזה כמו שלא הייתם רוצים שיחרימו את העסק שלכם שסגור בשבת משיקולים שלכם- אל תעשו זאת לבעל הבית"

אחר הבהיר כי על רקע התגובות הקשות הוא יגיע לחזק את המקום, "לא נמצא איזור יותר מדי אבל התגובות פה גרמו לי לרצות להגיע אליכם ולהמליץ לחבריי...כל הכבוד ארומה!". מגיב נוסף שיצא נגד הביקורת טען: "מעניין מה היות התגובות פה אם הסניף היה נסגר בימי ראשון כי הבעלים נוצרי או בשישי כי הבעלים מוסלמי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן