תחרות לנפש בנפש? מאות עולים יגיעו ברכבת אווירית של הקרן לידידות

17 טיסות שארגנה הקרן, שסייעה בהקמת ארגון העלייה, יביאו עמם השבוע 340 עולים חדשים משמונה מדינות. הרב אקשטיין: "גאה ונרגש לצפות במשפחות, ילדים ויחידים פותחים דף חדש וחלק בחייהם כאן בארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/18 16:59 יב בתמוז התשעח

תחרות לנפש בנפש? מאות עולים יגיעו ברכבת אווירית של הקרן לידידות
מקבלים את פניהם של עולים חדשים שהגיעו בטיסות הקרן לידיות, צילום: אוליביה פיטוסי

340 עולים משמונה מדינות שונות יגיעו השבוע לישראל ב-17 טיסות שאורגנו על ידי הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין. בין העולים ניתן למצוא כמות גבוהה במיוחד של ילדים: בסך הכל יגיעו 101 עולים מתחת לגיל 18, מספר שצפוי לעלות.

היום העמוס ביותר בשדה התעופה היה היום, בו הגיעו 237 עולים מצרפת, קולומביה, ברזיל ואוקראינה, שמובילה גם בכמות העולים עם 219 בסך הכל.

העולים שמגיעים במהלך השבוע לישראל, צפויים להיקלט ב-35 ערים לארכה ולרחבה של מדינת ישראל. שיאנית הקליטה היא העיר חיפה שאליה יגיעו 40 עולים. אחריה בסדר יורד יקלטו הערים נתניה (34), אשדוד (29) ובת ים (26) את כמויות העולים הגבוהות יותר.

העולה הצעירה ביותר שתגיע ארצה נחתה הבוקר והיא בת שנה והעולה המבוגרת ביותר לשבוע זה היא בת 82, שתיהן מאוקראינה. כמו כן, אל העולים הצטרפו גם 11 כלבים ושישה חתולים שיחלו אף הם את חייהם בישראל.

עולים חדשים שהגיעו בטיסות הקרן לידיות

עולים חדשים שהגיעו בטיסות הקרן לידיותצילום: אוליביה פיטוסי

את הגעת העולים לארץ מלווה הקרן לידידות, שמעניקה לכל עולה סיוע כלכלי בנוסף למענק הניתן באמצעות סל הקליטה. כמו כן מתבצע מעקב צמוד במשך שישה חודשים, כדי לוודא כי העולה נקלט בארץ כהלכה וכן משתלב ומסתדר בהווי החיים הישראלי.

טיסת הענק מאוקראינה מביאה עמה עולים מערים שונות, חלקם גם מאזורי הקרבות שסבלו מקשיי המלחמה באזורם, אך רובם המוחלט של העולים העידו כי המצוקה הכלכלית ויוקר המחיה המחריף היוו סיבה משמעותית להחלטה שהובילה אותם לעלות ארצה.

מיכאל סמננקו, 40, עלה הבוקר יחד עם אשתו ובתם. הוא סיפר כי "אין כמעט אפשרויות תעסוקה באוקראינה היום. עבדתי בתחום הבנייה וכמעט ואין הצעות עבודה בתחום. אשתי היא אחות ולמזלנו הצליחה להמשיך ולעבוד בכל התקופה האחרונה, אבל המשכורת שלה הופחתה בחצי מאז פרוץ המשבר במזרח".

יוליה פושילי, 31, נחתה אף היא הבוקר יחד עם בן זוגה ושני ילדיהם. גם יוליה ומשפחתה חוו את הבעיות הכלכליות באופן קשה בתקופה האחרונה. "המחירים כולם עלו באופן משמעותי, אפילו מוצרי היסוד התייקרו מאוד. הקושי עבורנו בחיי היום יום ניכר כל הזמן".

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין ביקש לברך את העולים: "טיסות העולים שנחתו השבוע באמצעות הקרן ובמיוחד אלו שהגיעו הבוקר מאוקראינה מסמלות תקווה מיוחדת, שכן היא הביאה לא פחות מ-69 ילדים מתחת לגיל 10, לארץ. מדובר בילדים שהגעתם לארץ תהיה הרת גורל ותשנה את פני המציאות באופן משמעותי עבורם. העתיד שלהם יצבע כעת בצבע אחר.

"אני גאה ונרגש לצפות בכל אותן משפחות, ילדים ויחידים פותחים דף חדש וחלק בחייהם כאן בארץ ומאחל לכולם קיץ נעים ובטוח והצלחה רבה בחייהם החדשים. אנו מבטיחים לכל העולים שנעמוד לצידם לכל אורך הדרך ונתמוך בהם בכל עת שיזקקו לסיוע”.

עולים חדשים שהגיעו בטיסות הקרן לידיות

עולים חדשים שהגיעו בטיסות הקרן לידיותצילום: אוליביה פיטוסי

הקרן לידידות פועלת מזה עשרים שנה בסיוע בהבאת יהודים לישראל והשקיעה במהלך השנים יותר מ-200 מיליון דולר שסייעו להבאתם של מאות אלפי עולים. הקרן היוותה במהלך השנים תורמת מרכזית לסוכנות היהודית ואף סייעה בהקמתו של ארגון "נפש בנפש".

בשנת 2014 החלה הקרן לפעול עצמאית בתחום העלייה  ומאז הגיעו בעזרתה לישראל כ-13 אלף עולים מ-26 מדינות ברחבי העולם. העולים של הקרן זוכים לסיוע מקיף הכולל מענקי סיוע נדיבים לכל עולה וליווי ותמיכה במהלך חודשי הקליטה הראשונים בישראל. תמיכות אלה של הקרן באות כתוספת לסל הקליטה ולהטבות להן זכאים העולים מטעם משרד הקליטה.