מאות מתפללים הגיעו לקבר הנביא עמוס

כ-300 מתפללים יצאו אמש בליווי כוח צבאי אל קבר עמוס הנביא בתקוע הערבית. מדובר בפעם הראשונה מאז הסכמי אוסלו בה נעשית כניסה אזרחית מתואמת בסדר גודל כזה של יהודים לקבר עמוס הנביא

חדשות כיפה גלעד כהן 26/07/18 19:24 יד באב התשעח

מאות מתפללים הגיעו לקבר הנביא עמוס
מתפללים בקבר עמוס, צילום: מועצת גוש עציון

כניסה גדולה של מתפללים למקומות הקדושים בגזרת עציון: כ-300 מתפללים הגיעו הלילה לקבר הנביא עמוס בתקוע הערבית

לאחר היערכות והכנה מוקדמת של צה"ל יצאו אמש בשעת לילה כ-300 מתפללים בליווי כח של חטמ"ר עציון בראשות המח"ט אל"מ דוד שפירא, יחד עם כוחות מג"ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי, לסיור במקומות הקדושים בגזרת עציון. מדובר בפעם הראשונה מאז הסכמי אוסלו בה נעשית כניסה אזרחית מתואמת בסדר גודל כזה של יהודים לקבר עמוס הנביא בתקוע הערבית.

מתפללים בקבר עמוס

מתפללים בקבר עמוסצילום: מועצת גוש עציון

במהלך סיורם נכנסו המתפללים לעיירה תקוע המערבית שם שוכנת מערה עתיקה אשר על פי המסורת קבור בה עמוס הנביא, הסיור למקום והתפילות התנהלו כסדרן. משם המשיכו המתפללים לכפר חלחול שם על פי המסורת קבור גד החוזה.

שלמה נאמן, ראש המועצה אשר נכח גם הוא בסיור לתקוע הערבית אמר:
"המורשת נטועה בכל פינה בגוש עציון, החיבור שלנו למקום מתחיל בתקופת התנ"ך בימים שהנביא עמוס והנביא ישעיה חיו כאן. במשך 1,950 שנה העם היהודי ממשיך להחיות את המורשת והשורשים שלנו בארץ ישראל ובגוש עציון, הסיור הזה הוא חלק ממגמה שהולכת ומתרחבת, של יהודים רבים אשר מגיעים ומחפשים את החיבור שלהם לאבותיהם ולמסורת – וכאן בגוש עציון הם מוציאים את החיבור הזה".

רס״ן יאיר כהן, קצין הגמ״ר עציון סיכם את הסיור: ״בזכות תיאום מלא ושיתוף פעולה בין המארגנים והגופים התפילה התקיימה בהצלחה. יישר כוח והערכה לכל הכוחות שהשתתפו באבטחת הביקור. חטמ״ר עציון ימשיך להגן מדי יום ולילה על התושבים והמבקרים בגזרה״