מאות חברי ליכוד לרגב: עומדים לימינך במאבקך למען הכותל

על רקע התנגדותה להקמת רחבה לתנועה הרפורמית, זכתה שרת התרבות לחיזוק בתוך מפלגתה. "מחזקים את ידיה בעמידתה האיתנה לשמור על קדושת הכותל", כתבו פעילים במכתב שפרסמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/18 09:12 יח בתמוז התשעח

מאות חברי ליכוד לרגב: עומדים לימינך במאבקך למען הכותל
רגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מאות חברי מרכז הליכוד, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים במפלגה פרסמו הבוקר (א') מכתב תמיכה בשרת התרבות מירי רגב, על רקע הצהרתה כי תתנגד להקמת רחבה לתנועה הרפורמית בחלקו הדרומי של הכותל המערבי.

תחת הכותרת "שרת התרבות, אנחנו לימינך במאבקך למען הכותל" כתבו הפעילים: "מחזקים את ידיה של השרה מירי רגב בעמידתה האיתנה לשמור על קדושת הכותל המערבי ולא לאפשר הקמה של רחבה רפורמית בסמוך לכותל המערבי". הפעילים קראו לשאר חברי הליכוד שלא לתמוך בהרחבת השטח לרפורמים בכותל המערבי.

לדברי שלמה פייג, חבר מרכז פעיל ממצפה יריחו ומיוזמי המכתב, המכתב נועד גם כדי לחזק את השרה במאבקה, ולא פחות מכך, גם כדי להביע את העמדה הפשוטה של מאות חברי מרכז ופעילים, בהם גם עשרות ראשי סניפים, שתנועת הליכוד וחבריה, שבאופן מסורתי שומרים ומחזקים את ענייני היהדות והמסורת במדינה, דוחים את הניסיונות של גורמים בתנועה לפעול להקמת רחבה לתנועה הרפורמית.

"ההיענות המהירה של מאות החברים לתמוך בהחלטתה של השרה רגב מעידה בצורה ברורה על העמדה של הרוב המרכזי בתנועת הליכוד, שרוצה לשמור על קדושת הכותל ועל המנהגים במקום, כמו שהיה לאורך כל השנים", אמר. 

בסוף השבוע שעבר הודיעה רגב כי תתנגד להקמת רחבה לתנועה הרפורמית בחלקו הדרומי של הכותל המערבי, זאת למרות לחצים מצידו של ראש הממשלה שדוחף להקים רחבה לתנועה הרפורמית. 

על מנת לאפשר את העבודות במקום יש צורך באישור הועדה למקומות קדושים, בה חברים גם השר לשירותי דת ושרת המשפטים. נכון לעכשיו, עקב התנגדות שרת התרבות, אין בה רוב לאישור המתווה, ומסיבה זו רוצה רה"מ להחליף את השרה רגב. הבוקר בישיבת הממשלה צפוי ראש הממשלה ליטול לידיו את סמכויותיה של שרת התרבות לידיו.