מאבקי כוח בקואליציה: ההצבעה על חוק ההמלצות צפויה להידחות

דרישתם של ח"כים מכולנו שלא להחיל את החוק על ראש הממשלה, לצד האיסור על השר חיים כץ ונתניהו להצביע, הובילו את השר אלקין להציע לדחות את ההצבעה בשבוע

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 11:48 טו בכסלו התשעח

מאבקי כוח בקואליציה: ההצבעה על חוק ההמלצות צפויה להידחות
דודי אמסלם, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה הבוקר (ראשון) כדי לדון בחוק ההמלצות על רקע הכוונה להעלותו מחר לקריאה שניה ושלישית ועל רקע חקירות של ח"כ דוד ביטן. חלק מחברי כולנו, אליהם הצטרף השר זאב אלקין מהליכוד, ביקשו לדחות את ההצבעה.

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן וחברתו לסיעה ח"כ מרב בן ארי דרשו שהחוק ייכנס לתוקפו רק בעוד שלושה חודשים, זאת במטרה שהוא לא יחול על חקירותיו של ראש הממשלה, אחרת הם יצביעו נגדו.

חברה נוספת מכולנו, ח"כ רחל עזריה, כבר הודיע כי לאור חופש ההצבעה שקיבלו חברי הסיעה משר האוצר משה כחולן היא מתכוונת להצביע נגד החוק. בעקבת זאת בקואליציה חוששים כי מאחר וגם השר חיים כץ וראש הממשלה יהיו מנועים מלהצביע על רקע קביעתו של היועץ המשפטי של הכנסת, ההצעה תתקשה לעבור במליאת הכנסת.

התנגדותם של חברי כולנו הובילה את השר זאב אלקין מהליכוד לבקש לדחות את ההצבעה בשבוע ולאחר שגם בבית היהודי טענו כי מדובר בתזמון בעייתי להעלות את החוק להצבעה, יתכן ובליכוד יחליטו על כך שלפחות השבוע ההצעה לא תמשיך בהליך החקיקה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן