לשכת שר הביטחון סירבה להתייחס לפגישה בין איזנקוט לברק

הרמטכ"ל נפגש עם ראש הממשלה לשעבר, יממה לפני שהאחרון הזהיר מסירוב פקודה צבאי נגד הממשלה. כך חשף עמית סגל שניסה לברר, ללא הצלחה, האם הפגישה התקיימה באישורו של השר ליברמן

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/12/17 10:23 ח בטבת התשעח

לשכת שר הביטחון סירבה להתייחס לפגישה בין איזנקוט לברק
איזנקוט וברק בקריה. תמונת ארכיון, צילום: פלאש 90. דובר צה"ל

לשכת שר הביטחון סירבה להתייחס לשאלה האם הפגישה בין הרמטכ"ל איזנקוט לאהוד ברק, שהתקיימה יממה לפני שראש הממשלה לשעבר הזהיר מפני התקוממות צבאית נגד הממשלה, הייתה באישורו של השר ליברמן. כך פרסם הבוקר (ג') עמית סגל בחשבון הטוויטר שלו.

אתמול חשף עיתונאי "החדשות" כי בשבוע שעבר הגיע רא"ל גדי איזנקוט לפגישה בביתו של אהוד ברק, שם הם נועדו בפרטיות.

עיתוי הפגישה עורר תהיות מאחר והוא נערך 24 שעות לפני שברק נאם ב'פסטיבל הבננה', שם אמר בין היתר כי התנהלות הממשלה תוביל לכך ש-"אנשי צבא ואנשי שב"כ עלולים לא לבצע את הפקודות שהם מקבלים".

לפי הפרסום בפגישה אמנם לא עלה נושא סירוב הפקודה, אך עיתויה בהחלט עשוי לגרום לאי נוחות בסביבתו של הרמטכ"ל. זאת על רקע נבואת הזעם של ברק על התקוממות אפשרית מכל החזיתות, כולל זו הצבאית, כנגד ממשלת נתניהו.

בלשכת שר הביטחון סירבו כאמור להתייחס לנושא ולא ציינו האם שר הביטחון אביגדור ליברמן התנגד לה או לא.

מדובר צה"ל נמסר כי הפגישה בין שני האישים היא "חלק מפגישות עתיות (תקופתיות) של הרמטכ"ל מאז כניסתו לתפקיד עם רמטכ"לים ובכירים במילואים במגוון נושאי צבא וביטחון". 

ברק עצמו התייחס לפרסום בחשבון הטוויטר שלו כשצייץ כי "את הדברים שאמרתי בשבוע שעבר, אמרתי בשנתיים האחרונות לפחות חצי תריסר פעמים. גם בהרצליה ב-2016, כמצורף. אין לכך שום קשר לפגישה השגרתית עם הרמטכל שעסקה בענייני בטחון בלבד. אין לפגישה שום קשר לביקורתי על ממשלת נתניהו המדרדרת אותנו תהומה, אותה אני חוזר ומשמיע בפומבי. כי זו האמת. שתפו".