לרגל חגיגות ה-70: מאות פארקים יוקמו בפריפריה

בהשקעה כוללת של 70 מיליון שקל ייבנו כ-300 גני שעשועים ביישובים בנגב ובגליל. מתחמי הבילוי יהיו מונגשים לבעלי מוגבלויות ויכללו מתקני משחק וספורט, הצללה למתקנים ורצפה ייחודית למניעת זעזועים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/18 15:57 ז באייר התשעח

לרגל חגיגות ה-70: מאות פארקים יוקמו בפריפריה
הדמיה של גן שעשועים שייבנה בפרויקט החדש, צילום: אלו את ניצן בע"מ

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מקדם מהלך להרחבת הגנים והפארקים בפריפריה, בנגב ובגליל ויקים כ-300 גני שעשועים ביישובי הפריפריה, בהשקעה כוללת של 70 מיליון שקל לטובת האוכלוסייה המקומית.

מהלך זה צפוי להגדיל את כמות מקומות הבילוי במרחב הציבורי למשפחות ולילדים ולסייע במקביל בצמצום זמן המסך של הילדים. גני השעשועים יהיו מונגשים לילדים בעלי מוגבלויות ויכללו מתקני משחק וספורט, הצללה לכלל המתקנים וכן ריצפה ייחודית למניעת זעזועים המקטינה את הסיכוי לפציעות. הפרויקט עתיד להתקיים במאות רשויות שבהן ייבנו פארקים הכוללים מתקני משחק וספורט.

היוזמה להקמת גני השעשועים עלתה לאור סקר שקיים המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אשר בחן את צרכי המשפחות המתגוררות באזורי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית. המשפחות שהשיבו על הסקר הצביעו דווקא על חסרונם של פארקים וגני שעשועים עבור פעילויות פנאי ובילוי בקרב ילדים ומשפחותיהם.

במסגרת הפרויקט, יצר המשרד קשר עם כמה ספקים באמצעות מכרז, ויחד הם ייצרו מודלים ייחודיים של גני שעשועים בגדלים שונים, אשר יוקמו ברשויות בהתאם לשטחים שהן הקצו לכך.