לראשונה: תביעה נגד עסק שהפלה לקוח שגר ביו"ש

תושב לשם תובע את חברת "הוט" על אפליית לקוח המתגורר בהתנחלות. הוט בתגובה: " "'הוט מובייל' פועלת לפי החוק ומספקת שירות ללקוחותיה בכל רחבי הארץ."

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/18 10:19 ו באב התשעח

לראשונה: תביעה נגד עסק שהפלה לקוח שגר ביו"ש
הוט מובייל, צילום: לוגו החברה

חודשיים לאחר שנכנס לתוקף החוק שקידמה ויזמה ח"כ שולי מועלם־רפאלי, אשר אוסר על בתי עסק להפלות לקוחות עקב מקום מגוריהם, הוגשה תביעה ראשונה נגד עסק בגין אפליית לקוח המתגורר בהתנחלות - כך פורסם היום ב"ישראל היום". 

לפני כחודש פרסם יובל מורגנשטרן, תושב לשם שבשומרון ואיש יחסי ציבור, את הסיפור שלו בפייסבוק ובו כתב :"ביום שני האחרון הזמנתי שני כרטיסי סים מהאתר של הוט מובייל, עם ההתחייבות שהופיעה בשני דפים באתר - SIM עד הבית בתוך 3 ימים.יום למחרת התקשרו אלי מהמוקד של הוט מובייל ושאלו שוב את הכתובת כי לא הסתדרה להם. 
הכל סודר, נמצאה כתובת והשליח יגיע תוך 3 ימים מרגע העסקה (רביעי או חמישי לכל היותר). 
לא הגיע ולא יצר קשר וכלום. התקשרתי הבוקר (חמישי) לשירות הלקוחות, הסבירו לי שזה כמעט ולא קורה אבל ההזמנה שלי הלכה לאיבוד והתמסמסה וצריך לפתוח חדשה. פתחנו. 
"אתה גר בישוב שאין אליו שליחויות" נאמר לי. ולכן יש אופציה של שליחה בדואר או לישוב אחר שכן מגיעים אליו.
חברת השליחויות של הוט היא UPS שכפי שנאמר לי בשיחה עם המוקדן - לא עוברת את הקו הירוק. "

https://www.facebook.com/yuval.morgenstern/posts/10215394960320819

 מורגנשטרן לא התעצל, והגיש תביעה נגד חברת "הוט מובייל", שממנה הזמין כרטיס סים : "לאורך כל הליך ההצטרפות למבצע לא הופיעה כל מגבלה לגבי מקום המגורים של הלקוח או אזהרה כי שליחת כרטיס סים אינה נעשית לאזורים מסוימים", הוא מציין בכתב התביעה. 

מורגנשטין פרסם בפייסוק כי הוצא לו להגיע לאריאל לאיסוף הכרטיס משם. כשאמר לנציגת השירות כי מדובר באפליה על בסיס מקום מגורים, היא ענתה לו, לטענתו: "אפליה זה רק על פי דת גזע או מין". לשם ביטל את העסקה והחליט להגיש תביעה בסך 20,000 שקלים.

מחברת "הוט מובייל" נמסר בתגובה: "'הוט מובייל' פועלת לפי החוק ומספקת שירות ללקוחותיה בכל רחבי הארץ. טרם קיבלנו את כתב התביעה".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, יוזמת החוק: " תושבי יהודה ושומרון אינם סוג ב' ומדיניות של הפלייתם אינה מתקבלת. הודות לשינוי חקיקתי שביצעתי ושנכנס לתוקפו עבור עסקאות שבוצעו החל מחודש מאי האחרון, תושב יהודה ושומרון שהופלה יכול לתבוע את בית העסק. 
השינוי החקיקתי קובע מציב לבעלי העסקים שלוש אפשרויות ברורות. האחת היא לנהוג חברת הוט מובייל בחוסר שקיפות בכל הקשור למדיניות השירות ולהסתכן בתביעה. השנייה היא  להפלות לקוחות המתגוררים ביהודה ושומרון ולנהל מדיניות שירות שקופה וגלויה - בהתאם לאבד מאות אלפי לקוחות לטובת מתחרים. האפשרות השלישית היא פשוט להעניק שירות שוויוני לכולם."