לראשונה: שירי האירוויזיון ייחשפו מבלי שהם יזוהו עם המדינות אותן הם מייצגים

שירי המדינות לאירוויזיון יחשפו על ידי משחק אינטרקטיבי ללא חיבור לאומן או למדינה אותו הוא מייצג. מטרת הפרויקט להתמקד באהבה למוזיקה ללא השפעות פוליטיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/19 12:02 ג באדר ב'

לראשונה: שירי האירוויזיון ייחשפו מבלי שהם יזוהו עם המדינות אותן הם מייצגים
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שירי האירוויזיון ייחשפו דרך משחק אינטראקטיבי "דוז או בוז?" שיעלה לאתר האירוויזיון הרשמי, המאפשר להאזין ל-20 שניות מכל שיר, שהוא נקי מחיבור לאמן המבצע או ללאום אותו הוא מייצג. השירים מוצגים בממשק דמוי טינדר, המאפשר לכל משתמש לסמן אם הוא אוהב או לא אוהב את השיר המתנגן על בסיס העדפה מוסיקאלית בלבד.

בנוסף המשתמשים יוכלו להכין דרך הממשק רשימת שירים אהובים מבין השירים המשתתפים בתחרות האירוויזיון ולשתף את העדפותיהם ברשתות החברתיות עם אפשרות להאזנה.

מדובר בפיתוח ישראלי של סוכנות הטכנולוגיה רבי אינטראקטיב, שתחילה תכננה את המוצר עבור תאגיד השידור הישראלי, אך לאחר הצגתו לאיגוד השידור האירופי (EBU) הוא אומץ עבור קידום גלובלי של הארוע.

לדברי גיל רבי, מנכ"ל רבי אינטראקטיב:"תכננת את המוצר ברוח האירוויזיון של אהבה למוסיקה, מתוך כוונה להתרחק מהשפעות זרות כמו פוליטיקה. מה שיאפשר למעריצי התחרות להתחבר לשירים האהובים עליהם ללא דעות קודמות."

בתחרות האירוויזיון הקודמת רבי אינטראקטיב חברה לתאגיד השידור, ליצירת אפקט מציאות רבודה לפייסבוק ואינסטגרם המעניק למצולם מראה של נטע ברזילי. הפיתוח שנועד לתמוך בשיר Toy עוד לפני גמר האירוויזיון זכה לשיתופים רבים ברחבי העולם.