לראשונה: שביל ישראל יחצה את ה"קו הירוק"

22 שנה מאז שהוקם צפויה הממשלה לאשר את שינוי תוואי המסלול של השביל כך שיעבור גם בירושלים העתיקה, ביהודה ושומרון וברמת הגולן. שר התיירות: "החלטה חשובה על רקע שבירת שיא כל הזמנים בתיירות הנכנסת לישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/11/17 10:04 ח בכסלו התשעח

לראשונה: שביל ישראל יחצה את ה"קו הירוק"
שביל ישראל, יעבור גם בשומרון, צילום: פלאש 90. דורון הורוביץ

שביל ישראל צפוי לעבור "מתיחת פנים" ולעבור גם בירושלים, יהודה ושומרון ורמת הגולן. כך צפויה היום (ראשון) הממשלה להחליט ובכך "להצעיד" את המטיילים לראשונה מאז שהוקם גם באזורים האלה.

נושא תחימת השביל המטוייל, שנחנך לפני 22 שנה, בתחומי "הקו הירוק" עורר לא מעט ביקורת על כך שמסלולולא עבר בכל חלקי הארץ. שר התיירות יריב לוין מהליכוד החליט לשים לזה סוף ופעל לקביעת תוואי חדש שיאושר על ידי הממשלה.

יביא את השביל גם לגוש עציון. לוין ועודד רביבי

יביא את השביל גם לגוש עציון. לוין ועודד רביביצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

השביל, שמתפרס על פני 1,200 קילומטרים מדן בצפון ועד אילת שבדרום, נבחר בעבר לאחד מ-20 מסלולי הטיול הטובים בעולם. כעת יוכלו המטיילים להגיע בעזרתו גם לעיר דוד, למעיינות שבשומרון ולנופיה היפים של רמת הגולן.

שר התיירות יריב לוין הסביר את המהלך ואמר ל'ישראל היום' כי "השביל צפוי לשפר ולפזר את ההוצאה התיירותית גם לפריפריה". לדבריו, "ההחלטה להקים שביל תיירות שיעבור לאורכה ולרוחבה של ישראל היא החלטה חשובה על רקע שבירת שיא כל הזמנים בתיירות הנכנסת לישראל והמאמצים להוסיף אטרקציות תיירותיות, שישרתו את המבקרים והמטיילים בארץ".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן