לראשונה: מרשם אינטרנטי של סרבני גט

הצעת חוק תאפשר סנקציות נוספות כלפי סרבי גט, במהלכה תמונתו ושמו של הסרבן יתפרסם במרשם ציבורי. במידה והסרבן יחזור בו ויסכים לתת גו לאשתו פרטיו ימחקו מהרישום

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/18 19:51 י בטבת התשעט

לראשונה: מרשם אינטרנטי של סרבני גט
צילום: דוברות הכנסת

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזמה חה"כ רויטל סויד, לפיה יוסמך בית הדין הרבני להורות בצו על פרסום ברבים של שמו ותמונתו של סרבן גט בין היתר, באתר אינטרנט שייועד לכך.

הצעת החוק נועדה לאפשר לבית הדין סנקציה נוספת כלפי סרבי הגט, כאשר שמו יודע לרבים. עוד מוצע כי פרטיו יימחקו לאחר שחזר בו, כלומרנתן גט. 

יו"ר הוועדה חה"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) ציין, "לחוק חשיבות גדולה מאוד, במאמץ לשחרר את העגונות. יש פה היבט של השלכות הפרסום אך אני סבור שהמנגנון מאוזן".

חה"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) הסבירה, "מסורבת גט מוצאת עצמה כלואה בנישואין חסרי תוכן, רובן לא יכולות להוליד ילדים כי בשנות שיא הפריון שלהן הן לא מקבלות את הגט. בניגוד לגברים שמקבלים היתר להינשא בשנית לעיתים, לנשים אין אפשרות כזו. ביה"ד עדיין לא משתמש ביכולתו לבטל נישואין מעיקרם ולכן יש את צווי ההגבלה. סרבני הגט מציגים בקהילה פסאדה של בני זוג מושלמים וכאשר המסיכה שלהם נחשפת, רואים כיצד זה מטלטל אותם ומביא אותם לתת את הגט לאישה. לכן, כמו שיש מרשם פושטי רגל, נייצר מרשם סרבנים".