לראשונה: מטוס ראש הממשלה טס מעל שמי סודן

בתום ביקורו של ראש הממשלה בצ'אד, הוטס מטוסו הרשמי מעל שמי סודן וקיצר את הטיסה חזרה לארץ בשעה. זו הפעם הראשונה כי מטוס ישראלי טס בפומבי מעל שמי סודן

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/01/19 10:25 טו בשבט התשעט

לראשונה: מטוס ראש הממשלה טס מעל שמי סודן
ראש הממשלה עם נשיא צ'אד, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בסיומו של ביקור ראש הממשלה ברפובליקת צ'אד, שם חידשו הנשיא אידריס דבי וראש הממשלה נתניהו את היחסים הדיפלומטים בין המדינות, הוטס מטוסו הרשמי של ראש הממשלה דרך שמי סודאן בחזרה לארץ. 

ראש הממשלה נחת אמש בארץ. עם סיום המסע, הותר לפרסום כי בדרכו לארץ חלף המטוס מעל התחום האווירי של מדינת דרום סודאן, מה שהביא לקיצור הנסיעה בכמעט שעה. נתניהו עשה היסטוריה כאשר לראשונה הוטס מטוס ישראלי, בצורה רשמית, מעל שמי סודאן. בישראל מקווים כי זוהי אינה הפעם האחרונה וניתן יהיה להטיס מטוסים בקו לישראל מעל שטח סודן.

לנססיעה לצ'אד התלוו לראש הממשלה בכירים במשרדי הביטחון והכלכלה, מתוך כוונה לקדם שיתופי פעולה בנושאי ביטחון וכלכלה בין שתי המדינות. לפני צאתו אמר נתניהו כי הוא "יוצא עכשיו לפריצה היסטורית, פריצת דרך ענקית בצ'אד, מדינה מוסלמית ענקית שגובלת בלוב וסודאן. זה חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי".

בתום הפגישה בין המנהיגים הכריזו השניים כי הם מחדשים את היחסים הדיפלומטים בין המדינות, ושישראל תגונן על צ'אד מפני איומי דאע"ש בדרום המדינה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן