לראשונה: זהות עוברת את אחוז החסימה

סקר חדש של קלמן-ליברמן בכאן רשת ב', מציג תמונה חדשה. לראשונה זהות בראשותו של פייגלין עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים , אולם בימין החדש ובאיחוד מפלגות הימין מתקרבים לאחוז החסימה עם 5 מנדטים לכל מפלגה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/03/19 09:17 כט באדר א'

לראשונה: זהות עוברת את אחוז החסימה
פייגלין, צילום: פלאש90

מפלגת זהות בראשותו של פייגלין עוברת לראשונה את אחוז החסימה ומקבלת ארבעה מנדטים, כך על פי סקר חדש של כאן רשת ב שפורסם בתכנית קלמן ליברמן. 

עוד עולה מהסקר כי כחול לבן מקבלת 35 מנדטים לעומת הליכוד שקיבלו רק 30. באיחוד מפלגות הימין ובימין החדש חוזרים להתקרב לאחוז החסימה ועומדים על 5 מנדטים בלבד. מפלגת כולנו, ש"ס ומרצ מקבלות גם חמישה מנדטים כל אחת. מפלגת העבודה מצליחה להתרומם ומקבלת 7 מנדטים כמו יהדות התורה. חד"ש-תע"ל מקבלת 8 מנדטים ורע"ם-בל"ד מקבלת 4 מנדטים בלבד.

נציין כי בסקרים של העיתון 'ישראל היום' מפלגת זהות עברה בעבר את אחוז החסימה, וקיבלה גם שם 4 מנדטים. 

הסקר נערך אינטרנטית על ידי מכון המדגם NTS. המדגם כלל 1528 נסקרים המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכל המדגם הוא 4.4%. 

‏בסקר גם נבחנה השפעת המלצת מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע. 30% הצהירו כי ישקלו שלא לתמוך בליכוד בעקבות ההחלטה, ואילו 58% אמרו כי ההחלטה לא תשפיע עליהם.

ב'בית היהודי' וב'ימין החדש' מתאמים מסרים נגד מפלגת זהות של משה פייגלין כי היא עלולה לפגוע במחנה הימין, משום שהיא מושכת קולות אך אינה עוברת בסקרים. בשתי המפלגות טוענים שגם אם ייכנס לכנסת, פייגלין לא מחויב למחנה הימין.