לראשונה: הסתיים קורס בערבית לרכזי הביטחון ביו"ש

קורס ערבית לרכזי הביטחון ביישובים ביהודה ושומרון התקיים בשיתוף עם המנהל האזרחי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/18 20:05 כא באב התשעח

לראשונה: הסתיים קורס בערבית לרכזי הביטחון ביו"ש
קורס ערבית לרבשצים, צילום: יח"צ

לפני מספר חודשים פנה אבי נעים, ראש המועצה המקומית בית אריה המשמש גם כיו"ר וועדת הביטחון של השלטון המקומי, לראש המנהל האזרחי תא"ל אחוות בן חור, בבקשה לפתוח קורס ללימוד השפה הערבית לרכזי הביטחון ביהודה ושומרון. לאחר עבודת מטה נעתר ראש המנהל וקורס ראשון יצא לדרך והתקיים במהלך השבוע האחרון.

בקורס הערבית הבסיסי שהסתיים היום אחה"צ בברקן השתתפו כ-15 רבש"צים של יישובים שונים ביהודה ושומרון. בקורס שהועבר ע"י המנהל האזרחי בשיתוף הרשויות רכשו המשתתפים כלים בשפה הערבית ובהמשך יועברו קורסים נוספים.

 

קורס ערבית לרבשצים

קורס ערבית לרבשציםצילום: יח"צ

יוזם הקורס אבי נעים אמר כי: "רכזי הביטחון, כמו תושבי יהודה ושומרון מצויים בקשר יום יומי עם האוכלוסייה הערבית, פערי השפה יוצרים חיץ בין שתי האוכלוסיות גם בחיים האזרחיים וגם במישור המבצעי - מקצועי אליו נדרשים רכזי הביטחון. רכישת השפה הערבית תקל על הקשר בין האוכלוסיות ותאפשר שגרת חיים טובה יותר לכל המגזרים. בסופו של יום אנו חיים בשכנות וכל כלי שיאפשר חיים טובים ורגועים יותר הוא מבורך.

"אני מבקש להודות לראש המנהל האזרחי תא"ל אחוות בן חור שהרים את הכפפה והעביר את הרעיון למישור מעשי במהירות.  אני תקווה שהקורס המוצלח יביא בעקבותיו קורסים נוספים בערבית גם למגזרים נוספים בהתיישבות," סיכם נעים.