לראשונה בצה"ל: קורס משגיחי כשרות מעורב

צה"ל פתח את תפקיד משגיחי הכשרות גם לחיילות, אך מכיוון שלא נרשמו אליו חיילות רבות נאלצו בצבא לאחד את הקורס לגברים ונשים במשותף. דובר צה"ל: "הקורס מונה שלושה צוותים כאשר משגיחות הכשרות נמצאות בצוות מגדרי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/01/19 09:53 יז בשבט התשעט

לראשונה בצה"ל: קורס משגיחי כשרות מעורב
חיילות דתיות. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90, קובי גדעון

צה"ל עושה היסטוריה ופתח קורס מעורב למשגיחי הכשרות בצבא. הסיבה קורס המעורב היא שאין מספיק חיילות שנרשמו לקורס המשגיחים ולכן צה"ל נאלץ לחבר בין גברים ונשים. 

הוראה לפתוח את התפקיד משגיחת הכשרות גם לנשים ניתנה עוד בשנת 2014. ראש אכ"א הקודם החליט לפתוח את התפקיד גם לנשים, אך קציני הרבנות בחרו להתעלם מההנחיה ומנעו מנשים להתמיין אליו. ראש אכ״א הנחה את הרבנות הצבאית לבנות מסלול הכשרה מתאים ולהתחיל לגייס בנות למערך הכשרות, כך שבסופו יהיו משגיחות. 

לפני כחודש פורסם בכיפה כי מערך הכשרות הצה"לי הולך לעבוד שינוי דרמטי כאשר ברבנות הצבאית הולכים לאזרח את המערך, ומתוך 140 משגיחים רק כ-20 ישרתו כנגדים בצבא. 

הרב הצבאי קרים נימק את הצעד ואמר: "לנוכח אתגר ארוך שנים בכפיפות משגיח הכשרות בקבע למנהל המטבח, אשר משתקף היטב גם בנתוני 'בודק כשרות', ולנוכח השינויים הנדרשים מכלל יחידות צה"ל לקראת התוכנית רב שנתית הבאה, גם אנחנו נדרשים לעדכן ולשכלל דפוסי פעולה ושיטות עבודה".

מדובר צה"ל נמסר: "קורס משגיחי כשרות מתקיים בימים אלה בקריית ההדרכה. הקורס מונה שלושה צוותים כאשר משגיחות הכשרות נמצאות בצוות מגדרי. כאשר מתקיימות הרצאות פרונטליות שרלוונטיות לכלל החניכים בקורס, הן מועברות באולם הרצאות לכלל החניכים בקורס בהתאם לפקודת השירות המשותף"

מארגון ליב"ה נמסר כי "את תוצאות ההחלטה המקוממת של ראש אכ"א והרמטכ"ל לכפות על הרבנות הצבאית הכנסה של משגיחות כשרות למערכת אנחנו רואים כבר בקורס הראשון, משגיחות שלא היו מקבלות פטור מטעמי דת מורשות להשגיח במטבחים ולהיות אחראיות על כשרות האוכל של כולנו, חיילים בסדיר ובמילואים. צריך להפסיק עם ההפקרות, להחזיר את העצמאות לרבנות הצבאית הראשית ולא לאפשר לראש אכ"א ולרמטכ"ל להתערב בענייני היהדות וההלכה".