נורמליזציה גם בנישואין וגירושין: בית דין רבני יפעל באופן קבוע באריאל

בית הדין נהג להתכנס בעיר שבשומרון רק פעם בשבוע. הרב לאו הורה על פתיחתו באופן קבוע, בעקבות פנייתו של סגן השר בן דהן שאמר כי "מדובר בבשורה להתיישבות ולעיר הגדולה שבה – אריאל, שמהיום יהיה לה בית דין משלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/12/18 12:37 ח בטבת התשעט

נורמליזציה גם בנישואין וגירושין: בית דין רבני יפעל באופן קבוע באריאל
הציגו נתונים לא מדוייקים? תמונת ארכיון: בתי הדין הרבניים, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

בית דין רבני יחל לפעול בעיר אריאל שבשומרון באופן קבוע, כך החליט היום (ראשון) הרב הראשי, הרב דוד לאו, בעקבות פנייתו של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

עד היום, פעל בית הדין בעיר רק פעם בשבוע, אך לאחרונה פנה סגן השר לרב הראשי וקידם מהלך שיביא לכינון בית דין לענייני נישואין וגירושין באופן קבוע.

סגן שר הביטחון הרב בן דהן

סגן שר הביטחון הרב בן דהןצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

 

בשלב הראשון שלושה דיינים יאיישו את בית הדין, שייתן מענה לתושבי העיר והשומרון, במשך שלושה ימים ובעוד מספר שבועות המקום יפעל במשך כל ימות השבוע, כפי שנהוג בערים שונות בישראל. בנוסף, גם בימים שבהם לא תהיה פעילות – התיקים המגיעים לפתחם של דייני העיר אריאל, יטופל אך ורק על ידם ולא יועבר לבתי דין אחרים. הדיינים שישמשו בבית הדין הקבוע יהיו הרב דוד בר שלטון, הרב י. יהודה גליק והרב אברהם דב זרביב

"זהו יום משמח מאוד", אמר סגן השר בן דהן וציין כי "מדובר בבשורה להתיישבות ולעיר הגדולה שבה – אריאל, שמהיום יהיה לה בית דין משלה. גם לתושבי אריאל ולתושבי יהודה ושומרון מגיע מענה מסור על ידי דיינים קבועים בענייני נישואין וגירושין. אני סמוך ובטוח שהדיינים ידונו באופן איכותי ומסור בענייני התושבים באזור. אמשיך ואפעל לקידום דברים נוספים אשר משווים את המצב בשאר מדינת ישראל – למצב בהתיישבות ביהודה ושומרון".

קיבל את בקשתו של סגן השר. הרב לאו

קיבל את בקשתו של סגן השר. הרב לאוצילום: פלאש 90. דוד כהן