לראשונה בהסטוריה - זרוע הים השתתפה בתרגיל הימי הגדול בעולם

זרוע הים של צה"ל השתתפה לראשונה בתרגיל שהתקיים במרחב הים האדום ובמרחב הימי של בחריין שבמפרץ| מפקד הצי האמריקאי "התרגיל המשותף מפגין את נחישותנו להגן יחד על החוק והסדר הבינלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 15:32 טז באדר א'

לראשונה בהסטוריה - זרוע הים השתתפה בתרגיל הימי הגדול בעולם
צילום: דובר צה"ל

זרוע הים נטלה לראשונה חלק בתרגיל הימי הבינלאומי הגדול בעולם ה IMX-International Maritime Exercise התרגיל התקיים במרחב הים האדום ובמרחב הימי של בחריין שבמפרץ, בהובלת הצי החמישי האמריקאי ובהשתתפות כ-60 ציים וארגונים בינלאומיים.

התרגיל המשותף נפתח בטקס במפקדת הצי החמישי בבחריין, בו השתתפו קצינים מזרוע הים. במהלכו התאמנו לוחמי היחידה למשימות תת-מימיות לצד מקביליהם מהצי החמישי, בנטרול מיקוש ימי, באיתור ובחילוץ תת-ימי. במקביל, בצפון הים האדום ובמפרץ אילת, תרגלו לוחמי שייטת ספינת הטילים ופלגה 915 תרחישי חילוץ והצלה ותרחישי רפואה ימית לצד כוחות משמר החופים של הצי החמישי.

צילום: דובר צה"ל

תרגול התרחישים בשיתוף כוחות הצי החמישי מהווה ביטוי נוסף לפעילותה הבינלאומית של זרוע הים בכלל, ולשיתוף  הפעולה האסטרטגי והמבצעי עם הצי האמריקאי החמישי, בפרט. "השתתפות זרוע הים בתרגיל ה-IMX שבהובלת הצי האמריקאי", קבע מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, "ממחישה את הקשר ההולך והמתעצם בין הציים, ומבוסס על עוצמה, למידה הדדית ושותפות אסטרטגית. אנחנו מתואמים ופועלים יחד עם שותפינו האמריקאים על מנת למנוע טרור במרחב הימי ולחזק את הביטחון בזירה הימית האזורית. יחד נמשיך לפתח את שיתוף הפעולה ולהעמיקו".

"התרגיל המשותף מפגין את נחישותנו להגן יחד על החוק והסדר הבינלאומי", אמר מפקד הצי החמישי האמריקאי, אדמירל בראד קופר, "זוהי הזדמנות מיוחדת להרחיב את השילוביות בזמן שאנו מחזקים את הקשרים הימיים".

בחצי השנה האחרונה, נערכו מספר אימונים ותרגילים משותפים, וכן ביקורים הדדיים בין זרוע הים והצי החמישי. במהלך תקופה זו ביקר מפקד הצי החמישי, אדמירל בראד קופר, שלוש פעמים בישראל. מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, ביקר לפני כשבועיים במפקדת הצי החמישי בבחריין.

נזכיר כי רק לפני יומיים חזר בנט מביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי במנאמה, בירת בחריין, שם נפגש עם יורש העצר וראש הממשלה, וכן עם מלך בחריין בביקור ראשון מסוגו.