ארה"ב עם הגולן: ארצות הברית תצביע נגד גינוי הריבונות הישראלית ברמת הגולן

שגרירת ארצות הברית באו"ם,ניקי היילי, הודיעה כי ארצות הברית תצביע לראשונה נגד החלטת האו"ם המגנה את ישראל על החזקתה ברמת הגולן. היילי:"אם אי פעם היה טעם בהצעה הזאת, כרגע בהחלט אין"

חדשות כיפה מירב כהן 16/11/18 10:00 ח בכסלו התשעט

ארה"ב עם הגולן: ארצות הברית תצביע נגד גינוי הריבונות הישראלית ברמת הגולן
ניקי היילי, צילום: a katz / Shutterstock.com

ארצות הברית תצביע היום (ו') לראשונה נגד החלטת האו"ם המגנה את ישראל על החזקתה ברמת הגולן ולא תמנע בהצבעות בנושא כבעבר. 

"ארצות הברית לא תמנע יותר כשהאו"ם יבצע את הצבעתו השנתית חסרת הטעם על רמת- הגולן", כך הודיעה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, והוסיפה,"אם אי פעם היה טעם בהצעה הזאת, כרגע בהחלט אין. המשטר הסורי ממשיך לבצע זוועות שמוכיחות כי הוא אינו כשיר למשול על איש".

https://twitter.com/USUN/status/1063197862299881472 

השר גלעד ארדן קורא להכיר ברמת הגולן כחלק מישראל: "ארה"ב תצביע בפעם הראשונה נגד החלטת האו"ם המגנה את ה'כיבוש' הישראלי בגולן. עכשיו יש לקדם את הצעד המתבקש הבא - הכרה בריבונות שלנו בגולן"

ראש המשלה המנוח, מנחם בגין, הכריז ב-1981 על רמת הגולן כחלק מגבולותיה החוקיים של מדינת ישראל. אולם מאז ועד היום האומות המאוחדות מסרבות בתקוף להכיר בכך, ומפעם לפעם עולות הצבעות גינויי לישראל על החזקתה בשטח. ארצות הברית, לא היתה שותפה לגינויים אולם, נמנעה מההצבעות בנושא.

כעת, השגרירה האמריקנית הפורשת הודיעה כי ארצות הברית תביע עמדה אקטיבית ותתנגד לגינוי. 

שרת התרבות, מירי רגב, הצטרפה למברכים: "אני מודה לנשיא דונלד טראמפ ולשגרירה ניקי היילי שמוכיחים פעם אחר פעם את עוצמת הקשר בין ארה"ב לישראל. ההיסטוריה הזו מתווספת למהלכים היסטוריים נוספים בהובלת הממשל האמריקני הנוכחי ואני מברכת על כך מאוד".

 "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. היא חלק נכבד מההיסטוריה של העם היהודי. שם, ברמת הגולן, בברית בין הבתרים הבטיח הקב"ה לאברהם אבינו את ארץ ישראל לעם ישראל. האו"ם ימשיך לקשקש את עצמו לדעת ואנחנו נמשיך לשמור על חבלי הארץ שלנו לנצח", הוסיפה השרה רגב.