לראשונה: אישה תעמוד בראש טייסת מבצעית

רב-סרן ג' מונתה היום על ידי מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין למפקדת טייסת בחיל האוויר. זו הפעם הראשונה שבראש טייסת טיסה תעמוד אישה

חדשות כיפה גלעד כהן 07/08/18 19:26 כו באב התשעח

לראשונה: אישה תעמוד בראש טייסת מבצעית
מפקדת הטייסת הראשונה, צילום: דו"צ

היסטוריה בצה"ל: מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מינה היום את רב-סרן ג' למפקדת טייסת 122 (״הנחשון״). רב-סרן ג' תועלה לדרגת סגן-אלוף ותהיה האישה הראשונה בחיל האוויר שתפקד על טייסת טיסה. "שמחה על המינוי. זכות גדולה לצד אחריות גדולה. העבודה האמיתית עוד לפני. גאה לשרת בחיל האויר"

רב-סרן ג', בת 34, התגייסה בשנת 2003 לקורס טיס מספר 151 וסיימה כטייסת במגמת תובלה. בסיום הקורס שובצה בטייסת 135 (״צופית״, ״חופית״ ו״קוקיה״) ובהמשך עברה לטייסת 131 (״קרנף״) ומילאה מגוון תפקידים פיקודיים בבית הספר לטיסה ובטייסת 135. 

בין השנים 2015-2017 שירתה כסגנית מפקד טייסת 122 (״הנחשון״), אליה תחזור כעת כמפקדת הטייסת. בחודש אוגוסט 2017 יצאה לקורס פיקוד ומטה ״אלון״ אותו סיימה לפני כחודש ובחודשים הקרובים תיכנס לתפקידה ותחליף את סגן-אלוף ע' בתור מפקדת טייסת 122 (״הנחשון״).
 

המינוי של רב-סרן ג' הוא בכך שלראשונה מתמנה אשה לתפקיד מפקדת טייסת שהיא לא תומכת, אלא מבצעית, כלומר, מפקדת על צוות אוויר. טרם קרה בהיסטוריה של צה"ל וחיל האוויר שאישה מונתה למפקדת טייסת של מטוסי קרב או מסוקי קרב. התקרה הזאת עוד לא נשברה.

האלוף נורקין והנווט שחזר לפעילות

האלוף נורקיןצילום: דובר צה"ל

כזכור, בחודש ינואר מינה אלוף נורקין את רב-סרן ט' לתפקיד מפקדת טייסת תעופה. גם היא, בדומה לרב-סרן ג', הועלתה לדרגת סגן אלוף ומשמשת כקצינה הראשונה בתפקיד ובדרגה זו. ט' הינה טייסת תובלה בהכשרתה ובתפקידה החדש תהיה מפקדת הטייסת שאחראית על ריכוז הפעילות המבצעית בבסיס חצור, שבו היא משרתת.


סגן אלוף ט', בת 35 ממרכז הארץ, נשואה לקצין מחיל האוויר ואם לשתיים, לא תהיה רק האישה הראשונה בתפקיד, אלא הראשונה שמסיימת קורס טיס ומגיעה לדרגת סגן אלוף במהלך שירותה הצבאי. היא הטיסה לאורך הקריירה שלה מטוסי תובלה ומודיעין דוגמת צופית וחופית, ותפקד על טייסת התעופה בבסיס חצור.