לקראת יום הסטודנט: בבית היהודי ובהתאחדות הסטודנטים מקדמים שיתופי פעולה, חקיקה ותקצוב

נציגי התאחדות הסטודנטים הגיעו אתמול לישיבת הסיעה של הבית היהודי כדי לדון יחד בהמשך שיתוף הפעולה בבפרויקטים שונים. ח"כ מועלם תקדם הצעת חוק שתשפר את זרימת המידע הנדרש לסטודנטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/17 11:45 י בתמוז התשעז

לקראת יום הסטודנט: בבית היהודי ובהתאחדות הסטודנטים מקדמים שיתופי פעולה, חקיקה ותקצוב
ישיבת הסיעה של הבית היהודי, צילום: דוברות

נציגי ההתאחדות הסטודנטים בישראל הגיעו אתמול לישיבת סיעת הבית היהודי, לקראת יום הסטודנט שיחול מחר, כדי לדון על הפרויקטים הסטודנטיאליים המקודמים יחד עם שר החינוך ומפלגת הבית היהודי. 


לקראת יום הסטודנט שיצוין מחר, זומנו ראשי התאחדות הסטודנטים בישראל להשתתף בישיבת סיעת הבית היהודי. בין הסטודנטים לבין שר החינוך נפתלי בנט ומפלגת הבית היהודי ישנו שיתוף פעולה פורה, במסגרתו קודמו מספר חוקים ויוזמות סטודנטיאליות. שר החינוך ויו"ר המלג נפתלי בנט מקדם יחד איתם על קידום שורת נושאים שיסייעו לסטודנטים במהלך מסלול הלימודים האקדמי. ישנם מספר פרויקטים דוגמת הנגשת ההשכלה הגבוהה באמצעות קורסים מקוונים בכדי להוזיל עלויות לימוד, הגדלת קרן מלגות מטעם המשרד ל-40 מלש"ח ותקצוב קהילות סטודנטים. 


יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "הסטודנטים הם הדור הבא של מדינת ישראל ומדינה עצמה יש אינטרס לסייע להם ולמי שעומד להיכנס לשערי האקדמיה. ביום שלישי, יום הסטודנט, אגיש הצעת חוק המחייבת את המדינה להקים אתר אינטרנט ייעודי המאגד את המידע הנדרש על כל מוסדות האקדמיים בארץ - דוגמת רווחה, תכניות אקדמיות, השתלבות בשוק העבודה וגם שביעות רצון של הלומדים בו. כיום המידע שעל פיו צעירים מחליטים מה ללמוד והיכן, או שאינו קיים או שאינו זמין ואת זה יש לשנות".


רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: "סיעת "הבית היהודי" פתחה בפנינו את הדלת, והצגנו את דו"ח הצעירים הראשון, אותו בכוונתנו להציג גם בישיבת הממשלה הקרובה. התרשמנו ששר החינוך וחברי הסיעה נכונים לפעול בעניין, ואני מקווה שהטיפול בצעירים אכן ייקבל מענה הולם ממקבלי ההחלטות. בלתי מתקבל על הדעת שדרכו הכלכלית וההשכלתית של צעיר תקבע לפי מקום מגורים, אנחנו לא צריכים להמר על העתיד שלנו. אנחנו נחושים לעבוד בשיתוף בכדי לייצר מדיניות סדורה וארוכת טווח לציבור הצעירים בישראל".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן