לקראת הוועידה 2: "בבית היהודי עוזרים למי שהוא 'כללי' ולא מגזרי"

מנהל תאטרון אספקלריא, המנסה להכשיר אולם בירושלים להופעות, פנה לשר החינוך נפתלי בנט כדי לסייע בהכשרת המבנה לתיאטרון 'אספקלריא', אך נענה כי לא יוכלו לסייע לו כיוון שבנט מוביל קו ממלכתי ולא "מגזרי". לשכת בנט בתגובה: "השר פועל לקידום התרבות היהודית ואמש העניק את פרס שר החינוך ליוצרים בתחום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/17 16:02 ו בתשרי התשעח

לקראת הוועידה 2: "בבית היהודי עוזרים למי שהוא 'כללי' ולא מגזרי"
השר נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

הוועידה הרעיונית הראשונה של הבית היהודי שתתכנס היום ברמת גן תעסוק בנושאים שונים כמו השבת והחינוך הדתי. מאחורי הקלעים הרקע לוועידה הוא תחושה של פעילים במפלגה כי ראשיה עוסקים באופן מוגבר מאוד בנושאים הנחשבים כללים ומזניחים את צורכי המגזר והציבור הדתי לאומי. 

לקראת הוועידה 1: "זה עשוי להישמע מצחיק, אבל הקמנו פורום דתי בתוך הבית היהודי"

לקראת הוועידה 3: "אפליה מגדרית קשה" בחינוך הדתי

אחד מהם שהעלה את הדברים במפורש על הכתב הוא חגי לובר, מנהל התיאטרון וביה"ס למשחק "אספקלריא", שפרסם היום בדף הפייסבוק שלו סטטוס, ובו הוא מספר כי הוא מגייס משאבים כדי להכשיר בניין בירושלים לאולם הופעות לתרבות יהודית אך לא זוכה לתמיכה של מי שהוא רואה כדמות האחראית על תכנים של תרבות יהודית: יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. 

לטענתו של לובר, כשערך אירוע פתיחה הגיעה שרת התרבות, ראש עיריית ירושלים ועוד, אך לא הגיע נציג מהבית היהודי. לובר כתב כי בנט לא מוכן לעזור לו להגשים את מטרותיו, כיוון שמטרתו מוגדרת "מגזרית" ואילו בנט מעוניין לסייע למטרות "ממלכתיות". וכך כתב לובר:

"לאחר שמשרד התרבות ועיריית ירושלים הסכימו לסייע, ביקשתי פגישה עם נפתלי בנט. לא נעניתי. ביקשתי שוב ושום דבר לא קרה. 

בסופו של דבר שלחו לי את העוזר... של העוזר של בנט.

עוזר העוזר אמר לי שאין לי סיכוי כי הקו שמוביל בנט הוא קו ממלכתי ושהם לא עוזרים למגזר אלא הם ממלכתיים ועוזרים דווקא למי שהוא לא מגזרי אלא כללי [?????] 

השבתי מיד שאני לא מבקש בשם אחוות המגזר אלא מדובר במטרות משותפות , תרבות יהודית ובית יהודי. דומה לא? ואפילו מירי רגב וניר ברקת הבינו את זה. אבל עוזר העוזר כבר מיהר, [ובדרך הספיק להטיף לי שכדאי לעלות את הרמה התרבותית של המגזר. כמובן שהוא לא הולך להופעות מגזריות כי הוא כללי ומעולם לא ראה הצגה שלנו אבל הוא יודע שזה לא ממש...] העיקר שהם בחרו לפרס מפעל חיים מישהו כללי ולא מגזרי...".

תגובת השר בנט: "השר פועל לקידום התרבות היהודית ואמש העניק את פרס שר החינוך ליוצרים בתחום התרבות היהודית על שם אורי אורבך ז"ל. הפרס הוא יוזמה של השר כאות הוקרה לפעילות המבורכת של היוצרים והאמנים בתחום".

לפוסט המלא:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1560499080677552&set=a.105136352880506.7938.100001524250947&type=3&theater