לפני העברת הכסף הקטארי - תקיפה ישראלית ברצועה

טנק של צה"ל תקף עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת. ביום רביעי צפויה ישראל להעביר 15 מיליון דולר נוספים מקטאר לחמאס - בפעם השלישית

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/01/19 13:44 טז בשבט התשעט

לפני העברת הכסף הקטארי - תקיפה ישראלית ברצועה
טנקים בגבול רצועת עזה. ארכיון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

טנק של צה"ל תקף היום בצהריים (ג') עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת. אין נפגעים לכוחותינו. כך מסר דובר צה"ל.

(תקיפת צה"ל ברצועה בחודש נובמבר. צילום: דו"צ)

ביום ראשון הודיע השגריר הקטארי בעזה, מוחמד אל-עמאדי, כי הפעימה השלישית של העברת הכסף הקטארי לרצועה - 15 מיליון דולר - תתקיים ביום רביעי הקרוב, באישור ישראל. העברת הכסף, שתוכננה להתבצע בשבוע שעבר, עוכבה על ידי ישראל בשל הסלמה בהפגנות על גדר הרצועה ובירי לעבר חיילי צה"ל. השגריר הקטארי אמר: "בשל אלימות בגבול, ממשלת ישראל דחתה את ההעברה. ההסכם נתון לכך שלא תהיה אלימות רבה, לכן ביום שישי האחרון ישראל אישרה לבצע את ההעברה השלישית".

השגריר אמר כי "בשל אלימות בגבול, ממשלת ישראל דחתה את ההעברה. ההסכם נתון לכך שלא תהיה אלימות רבה, לכן ביום שישי האחרון ישראל אישרה לבצע את ההעברה השלישית".

עם זאת, היום פרסם חמאס קריאה להשתתף בהפגנות השגרתיות על גדר הרצועה ביום שישי, נגד 'פשע המצור', כך מדווחת העיתונאית שמרית מאיר. בשבוע האחרון ההפגנות היו שקטות באופן יחסי, וההנחה היא כי זו הסיבה לאישור העברת הכסף. מישראל לא התקבל אישור רשמי כי אכן יועברו כספים לחמאס ביום רביעי.