לפני החג: עלייה חדה בממד העוני בקרב ילדים

נתוני הביטוח הלאומי מעידים על עלייה באחוז הילדים העניים בארץ, "השפעותיה הכלכליות של הקורונה עדיין מורגשות היטב  וכעת נוספו לכך ההשפעות של המלחמה באוקראינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/22 19:08 ג בניסן התשפב

לפני החג: עלייה חדה בממד העוני בקרב ילדים
צילום: Yossi Zamir/Flash90

בעוד פחות משבועיים יגיע חג הפסח, ורבים כבר מקדישים את התקופה הקרובה להכנות המרובות לקראת ליל הסדר. עמותת "מגדל אור" בראשות חתן פרס ישראל, הרב יצחק דוד גרוסמן, יוצאת כבר בפעם ה-19 למבצע "חג שבע לילדים" במסגרתו, מחולקים עשרות אלפי סלי מזון לילדים ממשפחות נזקקות אשר אין ביכולתן לקיים אפילו את ארוחת החג.

השבוע יחל מבצע "חג שבע לילדים" במסגרתו תספק העמותה עשרות אלפי חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת הפסח. בעוד שמשפחות רבות מתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה וברקע הלחימה באוקראינה, יבואנים, יצרנים ורשתות מזון רבות, החלו להעלות את מחיריהם של מוצרי צריכה רבים בהם גם מוצרי מזון בסיסיים ובמגדל אור מדגישים כי בתוך 5 שנים התייקרה עלות סל המזון שמחלקת העמותה ב-46%.

לאור עליות המחירים מתריע הרב גרוסמן: "קיים חשש אמיתי שמשפחות רבות בישראל שעד כה הצליחו להתמודד עם המציאות הכלכלית בקושי רב, כעת יאלצו לעשות וויתורים כואבים ברכישת מוצרי מזון בסיסיים. משמעות הדבר היא שמשפחות נוספות יכנסו למעגל המצוקה וילדים רבים נוספים יישארו רעבים בחג הפסח הקרוב". 

המבצע "חג שבע לילדים"– מתקיים כשברקע נתוני הביטוח הלאומי מצביעים על כך שתוחלת העוני למשפחות בישראל ב-2021 עלתה ב-1.1% ל-21.5%. בנוסף, נרשמה עלייה חדה במיוחד במדדי העוני בקרב ילדים, מ-28.7% בשנת 2020 ל-31.2% בשנת 2021. מדובר על כ-950 אלף ילדים עניים, זאת לעומת 29.2% בלבד בשנת 2019. כלומר, כמעט כל ילד שלישי הוא עני.

מייסד עמותת 'מגדל אור', הרב יצחק דוד גרוסמן:* "כבכל שנה ב-20 השנים האחרונות, גם השנה אנו קוראים לציבור הישראלי להושיט יד, ולסייע לנו לוודא שלא יישארו אף ילד או ילדה, רעבים במהלך החג. הזנחת הדור הצעיר ואי הושטת יד היום, תביא לקטסטרופה בעתיד. אנחנו רואים את ההתגייסות של ישראל למען העם האוקראיני, בדרך שאין שניה לה בעולם, חשוב שגם נזכור את אחינו בארץ ונסייע גם להם. בברכת חג שבע ושמח לכולם".