לפיד על הרבנים שנפגשו עם נתניהו: "לא מייצגים את היהדות"

יו"ר יש עתיד תקף בחריפות את הרבנים שנפגשו עם ראש הממשלה, "הם לא רבנים של איך להיות יהודי. הם רק רבנים של איך להיות ימני ומקושר לשלטון. מה עם אמירה מוסרית ברורה? זה לא חלק מהתפקיד של להיות רב?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/12/17 20:42 ט בטבת התשעח

לפיד על הרבנים שנפגשו עם נתניהו: "לא מייצגים את היהדות"
יו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף הערב (ד') בחריפות את הרבנים שנפגשו אתמול עם ראש הממשלה וטען כי בעיניו הם לא מייצגים את היהדות.

"אני לא חושב שכפייה חרדית מייצגת את היהדות", אמר לפיד בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM, "כפי שאני לא חושב שהרבנים שהיו אצל נתניהו מייצגים את היהדות".

לפיד ציין שהוא "מבין את נתניהו, אבל אני לא מבין את הרבנים. למה הרבנים נותנים הכשר לזה שרק המבחן הפלילי קיים?". עוד הוא אמר כי לדעתו הם מעלו בתפקידם כרבנים, "לפי אתמול הם לא רבנים של אמות מידה מוסריות והם לא רבנים של איך להיות יהודי. הם רק רבנים של איך להיות ימני ואיך להיות מקושר לשלטון".

"מה עם אמירה מוסרית ברורה?" הוא שאל, "זה לא חלק מהתפקיד של להיות רב? זה היה בעיניי מביש שהם שיתפו עם זה פעולה"

כזכור אתמול זימן אליו ראש הממשלה קבוצת רבנים וביניהם, הרב דרוקמן, הרב סדן, הרב מדן, הרב נריה והרב סתיו, וביקש מהם את תמיכתם. אחד הנוכחים בפגישה, הרב יצחק נריה, אמר היום ל'כיפה' בין היתר כי ראש הממשלה "פתאום קלט שגם מימין מתחילים להפגין ושההפגנות השמאל מחלחלות גם לציבור שלנו. לכן הוא רצה להבין כיצד אנחנו רואים את הדברים".

עוד הוא ציין כי הרבנים הציגו בפני נתניהו טענות רבות בנוגע ליחסו לציונות הדתית. בנוסף הוא הדגיש כי הם הודיעו לו שאין להם כוונה להתערב ולהתבטא בנושאי החקירות, לא נגדו ולא בעדו. כמו כן הוא ציין כי "אף אחד מהרבנים לא תמים ולא חושב שלא היו אינטרסים".