לפיד: "נחליט אם לשבת עם נתניהו אחרי שנראה את המלצות היועמ"ש"

יאיר לפיד הסביר כי גנץ אמר אמר שהמפלגה הטרייה תחליט אם לשבת בממשלתו של נתניהו לפני שימוע רק לאחר שיראו מה כוללות המלצות היועמ"ש, אך הבהיר: "אני בכל מקרה לא אשב עם נתניהו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/19 20:12 יח באדר א'

לפיד: "נחליט אם לשבת עם נתניהו אחרי שנראה את המלצות היועמ"ש"
יש איחוד, בני גנץ ויאיר לפיד, צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

יאיר לפיד אמר הערב (ש') בראיון ב'פגוש את העיתונות' ששותפו החדש, בני גנץ, שהם יחליטו אם לשבת עם נתניהו עם כתב אישום לפני שימוע, רק אחרי שיראו מה יש בהודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ובמה נתניהו יואשם לפיד: "אני בכל מקרה לא אשב עם נתניהו".

במסגרת איחוד המפלגות במרכז שמאל, התבקש מספר 2, יאיר לפיד, להבהיר מה עמדת המפלגה ביחס לכניסת לממשלת נתניהו כאשר מחרף מעליו המלצה לכתב אישום מהיועמ"ש מנדלבליט. לפיד טען שראש המפלגה, בני גנץ, מבקש לבחון את הדברים אחרי שיוצגו ההמלצות. בהמשך הראיון טען לפיד: "אני בכל מקרה לא יישב עם נתניהו". 

במסגרת תיקי ראש הממשלה, מנדלבליט צפוי להגיש את המלצותיו בשבועות הקרובים, במהלך מערכת הבחירות. על פי הדיווחים בתיק 2000 צפוי היועמ"ש להחליט על הפרת אמונים עברה קלה יחסית. אולם השאלה המרכזית היא מה יהיו המלצות בחס לתיק 4000. על פי ההשערות ההצלה תהיה עברת שוחד, שהיא עברה חמורה שנוסף לה אות קלון. 

בנאומו הראשון אמר גנץ כי הוא לא יישב עם ראש הממשלה לאחר שיוגב נגדו כתב אישום. אןלם כתב אישום מוגש רק לאחר תהליך השימוע. תהליך זה לוקח זמן רב במהלכו נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה, וגנץ אמר שהוא לא פוסל ישיבה בממשלתו.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן