לפיד: "השמאל לא ינצח יותר בחירות". אלקין: "גבאי למד מלפיד"

יו"ר יש עתיד לא התרגש מדברי גבאי וטען כי יש הבדל גדול בין המחנה הציוני לבין מפלגתו, "כשהם יגנו את פעילות 'שוברים שתיקה' אז נדבר". השר אלקין גם לא התרשם מההצהרות וטען כי המחנה הציוני "היא מפלגה שמאלנית רדיקלית שכמוה לא ראינו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/17 10:01 כח בתשרי התשעח

לפיד: "השמאל לא ינצח  יותר בחירות". אלקין: "גבאי למד מלפיד"
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

אנשי המערכת הפוליטית בישראל המשיכו גם הבוקר (רביעי) ךעסוק בדבריו של יו"ר עבודה, אבי גבאי, בנוגע לאי פינוי יישובים במסגרת הסכם מדיני. יאיר לפיד ניסה להבדיל בין מפלגתו לזו של גבאי ואילו השר זאב אלקין טען שהכל נובע משיקולים טקטיים.

"ההבדל בינינו לבין העבודה הוא גדול", אמר לפיד בראיון לגלי צה"ל, "כשהם יגנו את פעילות "שוברים שתיקה" בחו"ל וכשהם יגידו את מה שהם חושבים על ההסתדרות אז נדבר".

לטענת יו"ר יש עתיד, "יש הבדלים בינינו לבין העבודה ובינינו לבין הליכוד. השמאל כבר לא ינצח בחירות פה. אבי גבאי ושלי יחימוביץ' לא ינצחו בחירות".

על החלטת הקבינט שלא לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שכוללת את חמאס הוא אמר, "אנחנו שנים אומרים שאנחנו לא מוכנים למשא ומתן עם תנאים מוקדמים, ועכשיו אנחנו מציבים תנאים מוקדמים. היינו צריכים להתחיל משא ומתן, ובמהלכו לומר שאנחנו דורשים לפרק את הזרוע הצבאית של החמאס. אין אף אחד בעולם שהיה מתנגד, ואז הכל היה מתפוצץ בגללם אם הם היו פועלים כך. מדובר פה ברווח מדיני שיכולנו להרוויח וזרקו אותו לפח בשל פוליטיקה קטנה". 

השר אלקין מבקש סליחה

השר אלקין מבקש סליחהצילום: מטה המאבק מגרון

השר להגנת הסביבה ירושלים ומורשת זאב אלקין מהליכוד התייחס גם הוא לדברי גבאי ואמר כי הוא "למד מלפיד שהתחיל עם הטקטיקה הזו, כשקמים על צד שמאל אני שמאלני וכשקמים על צד ימין אני ימני. מי שמסתכל על רשימת המחנה הציוני היא מפלגה שמאלנית רדיקלית שכמוה לא ראינו".

בנוגע להחלטת הקבינט בו הוא חבר אמר השר: "אני ספקן מאוד לראות שחמאס יתפרק מנשקו, הקבינט העביר מסר לאבו מאזן, מי שעושה שלום עם מחבלי חמאס אין לנו מה לדבר איתו".