לפיד בכנסת: "למי טובה משטרה חלשה? למושחתים"

ח"כ יאיר לפיד אמר היום (ב') בכנסת שהממשלה בראשות נתניהו פועלת להחלשת המשטרה ולהחלשת בית מערכת המשפט. לפיד אמר כי משטרה חלשה טובה למושחתים בכירים וכי בית משפט חלש טוב לראש ממשלה עם כתב אישום

חדשות כיפה גלעד כהן 17/09/18 15:33 ח בתשרי התשעט

לפיד בכנסת: "למי טובה משטרה חלשה? למושחתים"
משטרה חלשה טובה למושחתים | יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בדיון פגרה שנערך היום (ב') בכנסת אמר יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כי הצעדים להחלשת המשטרה ומערכת המשפט לטענתו נעשים על מנת להיטיב עם נתניהו. את דיון הפגרה יזמה סיעת 'מרצ'.

על רקע אי הארכת כהונתו של רנ"צ רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה, והשינויים של שרת המשפטים איילת שקד במערכת המשפט, שואל היום (ב') ח"כ יאיר לפיד בדיון המיוחד בכנסת "למי טובה משטרה חלשה?" ועונה "למושחתים." לפיד ממשיך בשאלות המדומות "למי עוד טובה משטרה חלשה? למושחתים בכירים. למי עוד יותר טובה משטרה חלשה? לראש ממשלה שיש נגדו חשדות חמורים."

לפיד מפנה גם אצבע מאשימה לשרת המשפטים, איילת שקד ואומר "למי ממש טוב בית משפט חלש? לראש ממשלה שיודע שלפתחו של בית המשפט הזה תגיע השאלה האם הוא יכול לכהן או לא לכהן עם כתב אישום. זאת הסיבה שכל כך דחוף להם להחליש את בית המשפט. ובגלל זה לא אכפת להם לפרק מבפנים את החברה הישראלית״. דברי ח"כ לפיד.

קודם לכן נשאה שרת המשפטים איילת שקד נאום ציני ואמרה "שקיבלתי את הזימון לישיבת הפגרה הגבתי מהבטן. אמרתי לעצמי שזו עוד חוליה בשרשרת האינסופית של ניסיונות מצד השמאל להשתיק אותי. אנחנו הרי רגילים לשיטה: "מתקפה", "הסתה", "סכנה לדמוקרטיה" – החומרים הרגילים בהצגה המייגעת שכבר שנים השמאל מעלה בפני אולמות ריקים." אמרה השרה שקד.

השרה שקד בכנסת

השרה שקד בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"הגעתי למסקנה ברורה. חבריי מהשמאל, אחרי שנים שאתם מאשימים אותי בחוסר נימוס, אתם מן הסתם המנטורים האולטימטיביים של תחום הנימוסים וההליכות. כנראה שמערכת הכללים המדויקת שמשרטטת את גבולות השיח הלגיטימי מוחזקת אצלכם. רק אתם יודעים מה מותר לומר ומה אסור, ובאיזה דרך צריך להתבטא וכלפי מי. אישה חסרת נימוסין שכמותי חייבת להידבק בדרכיכם ורק ללמוד מכם, וללמוד וללמוד." דברי שקד.

יו"ר מרצ, תמר זנדברג

יו"ר מרצ, תמר זנדברגצילום: פלאש 90

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, הגיבה לדבריה של השרה שקד ואמרה ״הלך הרוח של שקד הוא המסוכן ביותר לדמוקרטיה הישראלית והוא זה שמקרב אותנו לדמוקרטיות הלא ליברליות של מזרח אירופה ודיקטטורים מרחבי העולם .במובן הזה צודקת שקד: זה אנחנו - או הם; מרצ - או הבית היהודי. זכויות אדם באשר הוא אדם - גם אם הוא אישה, ערבי, להט"ב או זר, זכויות שמשום מה מכנים כאן בגנאי "אוניברסליות", במקום לשאת אותן בכבוד ולהזכיר על כל במה את שורשיהן היהודיים - או עוד כוח לרבני עלי, הנחושים לשנות את פני מערכת החינוך, השירות בצה"ל והמרחב הציבורי בישראל. זו המערכה האמיתית, זו ההכרעה שתעמוד בקרוב לפתחו של הציבור, ויפה שעה אחת קודם." כך יו"ר 'מרצ', ח"כ תמר זנדברג.