למרות התנגדות מנדלבליט: חוק הלאום יקודם עד סוף המושב

בחוק הלאום, שמנסה להסדיר את מעמדה היהודי של ישראל, קיים סעיף שמאפשר ליישובים לא לקלוט תושבים שאינם יהודים לתחומם. היועמ"ש התנגד ,אך נתניהו כבר אמר לראשי מפלגות הקואליציה כי "החוק הזה חשוב לנו מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 07:30 כו בתמוז התשעח

למרות התנגדות מנדלבליט: חוק הלאום יקודם עד סוף המושב
מנדלבליט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חוק הלאום יקודם בשבוע הבא, זאת למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה לסעיף מרכזי בו, כך פורסם הבוקר (שני) ב'ישראל היום'.

הסעיף  שאביחי מנדלבליט הביע את התנגדותו אליו, הוא האפשרות שתהיה ליישובים קהילתיים יהודיים למנוע ממי שאינם יהודים לגור בשטחם.

יש לציין כי מרבית חוק הלאום מתבסס על הצהרות שנועדו לבסס את דמותה היהודית של מדינת ישראל, ואילו החלק שהיועמ"ש מתנגד לו הוא היחידי בעל משמעות מעשית. למרות זאת, כך על פי הפרסום, בליכוד החליטו לקדמו.

"החוק הזה חשוב לנו, כמו שיש חוקים שחשובים לכם. אני מכבד את זה, ותכבדו גם אתם, כי החוק הזה חשוב לנו מאוד", כך אמר אתמול ראש הממשלה נתניהו בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה. 

סגן ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת, עו"ד אהרן גרבר, התייחס לנושא ואמר כי "חוק הלאום הוא צורך השעה. בעידן שבו יש מי שמאתגרים את חוק השבות ואת היסודות הציונים שעליהם הוקמה המדינה, נדרש עיגון בחוק יסוד של אופיה הלאומי.

"הציונות איננה גזענות, והניסיונות של מתנגדי החוק להציג את הציונות כגזענית, אינם מקובלים על רובם המוחלט של אזרחי ישראל ובני העם היהודי. כמו מרבית המדינות הדמוקרטיות באירופה, אין סתירה בין היותה של מדינת ישראל מדינת לאום לבין היותה מדינה דמוקרטית"..