למרות הקור: מאות מתפללות ומתפללים בתפילת ראש חודש בכותל

התפילה נערכה לעילוי נשמת הרב וישליצקי, ונכח בה הרב שמואל אליהו. "זוהי קריאת כיוון למקבלי ההחלטות האמורים להכריע אם להיכנע לפרובוקציות הרפורמים או לשמור על שלמות ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/19 18:13 א בשבט התשעט

למרות הקור: מאות מתפללות ומתפללים בתפילת ראש חודש בכותל
הכותל המערבי, הבוקר, צילום: המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל

בקור מקפיא, ולמרות השיקול לבטלה, מאות מתפללים הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש חגיגית ברחבת הכותל המערבי. בתפילה השתתפו מאות נשים ונערות ועשרות גברים. התפילה הוקדשה לעילוי נשמת הרב אלישע וישליצקי ז"ל ובה נכח גם הרב שמואל אליהו ובמהלכה בירך את המתפללים והמתפללות שהגיעו למקום.

מוקדם יותר פרסמה משפחתו של הרב וישליצקי ז"ל את קריאתה להשתתפות בתפילה לעילוי נשמתו: "שבטך ומשענתך המה ינחמוניף אבינו מורנו ורבנו, הרב אלישע וישליצקי זצ"ל הכ"מ, שמח להיות מהפועלים עם א-ל בראשית צמיחת מפעל שמירת קדושת כותל בית חיינו, והשתתף בהגדלתו ובהאדרתו בתפילות החגיגיות בראשי החדשים. כה מתאימים לעילוי נשמתו הרצון הטוב וההתארגנות לתפילה חגיגית בראש חודש שבט הבעל"ט - שהיה אהוב עליו במיוחד".

בצלאל זיני ראש 'המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל' מסר: "מחמם את הלב לראות איך בקור הירושלמי המקפיא של קרוב ל-0 מעלות, מגיעות מאות נערות ונשים ועשרות גברים לתפילת ראש חודש בכותל המערבי, ומבטאים את החיבור העמוק של כולנו לכותל ומחויבותנו לשמור על קדושתו.

למרות המחשבות לבטל את התפילה מפאת מזג האוויר, הציבור הצביע ברגליים. זוהי קריאת כיוון לעיריית ירושלים ולכל מקבלי ההחלטות האמורים להכריע בקרוב אם להיכנע לפרובוקציות הרפורמים או לשמור על שלמות וקדושת הכותל. את תשובת הציבור לשאלה כבר קיבלנו הבוקר. חודש טוב!"