למרות ההגבלות: מדלייה ישראלית באבו דאבי ושירת התקווה ללא מנגינה

על המשלחת הישראלית בג'ודו נאסר לענוד את סמל ישראל על חולצתם. כל זה לא הפריע לטל פליקר לנצח את כל יריביו, בדרך לזכייה במדליית זהב ולשירת ההמנון הלאומי כאות מחאה על האיסור להשמיעו. צפו בטקס הענקת המדליות

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/10/17 18:02 ו בחשון התשעח

למרות ההגבלות: מדלייה ישראלית באבו דאבי ושירת התקווה ללא מנגינה
פליקר לאחר הזכיה, צילום: איגוד הג'ודו האירופאי

לאחר סאגה שלמה, שבמהלכה לא הורשו המתחרים הישראליים בתחרות הגראנד סלאם בג'ודו באבו דאבי להתחרות עם סמלי המדינה, זכה היום (חמישי) הג'ודוקא טל פליקר במדליית הזהב.

טל פליקר לא נתן לנושאים הפוליטיים להעסיק אותו ולאחר שניצח במהלך התחרות ארבעה מצמודדים הוא זכה במדליית הזהב. פליקר (25) עלה באופן אוטומטי לשלב שמינית הגמר שם פגש יריב בלארוסי ולאחר שניצח הוא על לרבע הגמר.

בשלב הזה הוא גבר על יריב מונגולי ולאחריו גם על ג'ודוקא מקזחסטן. בשלב הגמר הוא פגש את ניז'את שחיליזאדה האזרי וזכה בזהב. אחת מההגבלות שהטילו המארגנים על המשלחת הישראלית הייתה שבמידה ואחד מהמתחרים מישראל יזכה בתחרות ההמנון הלאומי של ישראל לא יושמע. פליקר, שלא אהב את העניין, הצביע לאות הפגנתיות על סמל איגוד הג'ודו העולמי שעל חזהו ושר את ההמנון גם ללא המנגינה.

https://www.facebook.com/MyIsrael/videos/1705695182782335/

כזכור לפני כשבועיים נסיעתה של המשלחת הישראלית הייתה מוטלת בספק לאחר שמארגני התחרות הגראנד-סלאם בג'ודו, הורו למשלחת הישראלית כי הג'ודוקאים מטעמה יוכלו להתחרות כשדגל ושם המדינה יתנוסס על חולצתם. בכל תחרות בה מתחרים ג'דוקאים ישראלים הם עונדים על דש חולצתם את הכיתוב ISR. מארגני התחרות היוקרתית דורשים כעת כי כי במהלך אירוע הספורט שיתקיים במדינתם, הכיתוב על הבגד יהיה של איגוד הג'ודו העולמי ווללא כל אזכור ישראלי. הוראה נוספת הייתה  כאמור אי נגינת ההמנון הישראלי בזמן טקס הענקת המדליות