"למעלה משליש מיהודי אירופה שוקלים להגר"

סקר מקיף שבוחן את האנטישמיות באירופה מעלה נתונים מטרידים; רוב מוחלט של יהודי אירופה אומרים כי האנטישמיות התחזקה באופן משמעותי בשנים האחרונות, וכ-80% אינם מדווחים למשטרה על אירועי אנטישמיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 09:18 א בטבת התשעט

"למעלה משליש מיהודי אירופה שוקלים להגר"
כתובת גרפיטי של צלב קרס. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

על פי 'סקר האנטישמיות הגדול ביותר בעולם', שנערך על ידי "הסוכנות האירופית לזכויות היסוד", גוף שהוקם במטרה לטפל בשמירת זכויות האדם, ולהיאבק בגזענות על כל סוגיה, ומתפרסם הבוקר ב'ישראל היום', 38 אחוזים מהיהודים החיים באיחוד האירופי שוקלים להגר מהיבשת בשל התגברות התקריות האנטישמיות והשנאה כלפי היהודים. הסקר כלל כ־16,400 נשאלים מ־28 מדינות האיחוד האירופי, וסקר דומה לו נערך לפני כחמש שנים.

עוד מעלים נתוני הסקר, כי 89% טוענים שהאנטישמיות ברחבי האיחוד האירופי התחזקה באופן משמעותי בחמש השנים האחרונות, ו־85% מיהודי אירופה מעריכים שאנטישמיות היא הבעיה הגדולה ביותר עימה הם מתמודדים כיום.

כמו כן, על פי נתוני הסקר כ־30% מהנשאלים חוו בעצמם תקיפות אנטישמיות. רוב המותקפים היו אנשים שניתן לזהותם חזותית כיהודים. 80% מהנשאלים הודו שהם אינם מדווחים למשטרה או לגופים אחרים על מקרי אנטישמיות חמורים - עובדה המשפיעה באופן ישיר על אופי הדיווחים הרשמיים על ממדי האנטישמיות במדינות השונות. כשליש מהנשאלים אמרו שהם נמנעים מלבקר באירועים יהודיים או במוסדות יהודיים מאחר שהם חוששים לביטחונם.

בין האמירות האנטישמיות הנפוצות ביותר: "ליהודים יש השפעה וכוח גדולים מדי", "היהודים מנצלים את השואה לצורכיהם" ו"ישראל מתנהגת כלפי הפלשתינים כפי שהנאצים התנהגו ליהודים".

יעקב חגואל, סגן ומ״מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית, אמר בתגובה: "לאור הסקר ההחלטה חייבת להפוך באופן מיידי למעשים ואנו מצפים כעת לשלב הבא: חקיקה ואכיפה, תקציב ליישום ההחלטה, חינוך, הסברה ואבטחת המוסדות היהודיים. ההחלטה ההסיטורית חייבת לבוא לידי ביטוי באופן מיידי במעשים. היהודים הם אזרחים נאמנים במדינות שהם החליטו לגור בהן ועל הממשלות של אותן מדינות אירופאיות ישנה אחריות לשמור על ביטחונם".