"למה שלא תנקמו?": דרישה להשעות את איילה חסון באשמת הסתה

בראיון שקיימה העיתונאית עם סבו של התינוק שנרצח בדומא היא שאלה שוב ושוב בנושא האפשרות לנקמה ברוצחיו. פרקליט הנאשם פנה לרשות השניה: "מדובר במעשה פלילי לכל דבר ועניין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/06/18 15:01 יא בתמוז התשעח

"למה שלא תנקמו?": דרישה להשעות את איילה חסון באשמת הסתה
דרישה להדחתה, צילום: Roni Schutzer/FLASH90

שאלה עיתונאית או ניסיון הסתה? בראיון שקיימה העיתונאית איילה חסון עם בן משפחת דוואבשה בשבוע שעבר היא שאלה שוב ושוב על האם בני המשפחה מתכוונים לנקום. לטענת פרקליטו של אחד הנאשמים בפרשת הרצח בדומא מדובר בהסתה.

בתכנית ששודרה ביום רביעי האחרון ברדיו 103FM ראיינה חסון את סבו של התינוק עלי דוואבשה, שנרצח בשנת 2015 בהצתה בכפר דומא.

במכתב ששיגר עו"ד עדי קידר, המייצג את אחד הנאשמים הקטינים בפרשה, לרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו הוא דרש את השעייתה בטענה שניסתה להסית את בני המשפחה לביצוע נקמה.

"במהלך הראיון, כתב עו"ד קידר, "ניסתה המראיינת פעם אחר פעם להסית ולהסיט את הדיון לעבר מעשה נקמה שיש לבצע בעקבות הרצח". בהמשך המכתב צוטטה העיתונאית הוותיקה כאומרת לסב: "עכשיו לאן זה שם אתכם ... יש דיבורים על נקמה? יש דיבורים כאלה אצלכם?".

לאחר שהמרואיין לא ענה בבירור לשאלתה היא שאלה שוב: "תגיד לי אז אתם... למה שלא תנקמו? .. פוחדים שתנקמו? היית נוקם? אבל היית חושב על נקמה חוסיין?" כשהאחרון עונה כי אין לו במי לנקום כיוון שהנאשם בבית הכלא  אמרה חסון: "יש לו משפחה".

האזינו לראיון ולדברים שבהם הואשמה חסון החל מדקה 5:40:

http://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=HGFEDI&c41t4nzVQ=FEG

בפנייתו לרשות השנייה כתב קידר כי "אם אכן יש רייטניג לתכנית הם לא נפלו לאזניים ערלות אלא לאזני מחבלים פוטנציאלים שמקבלים לגיטימציה וחיזוק לנקמה ועוד משדרן ישראלי?!". לדבריו, "דברים בוטים אלו קשים לשמיעה , אין המדובר בעיתונות חופשית ולא בחופש הביטוי. מדובר במעשה פלילי לכל דבר ועניין. יש לאסור על הגב' חסון לשמש בכל תפקיד עד לבירור מעמיק בעניין".

בסוף הפנייה נכתב כי תוגש בקשה לפרקליטות להורות על פתיחה בחקירה בעניינה של חסון ודרישה להעמיד לדין משמעתי את חסון, בהתאם לדין החל במקום עבודתה.

מרדיו 103FM נמסר כי "כל ניסיון לייחס לעיתונאית אילה חסון הסתה, היינו מופרך ובאחריות השומע בלבד".