"הטעו אותי": הרב אריאל ביטל את תמיכתו במסקנות ועדת הגיור

גורם משפטי הבהיר לרבה לשעבר של ר"ג כי הרבנות לא תהיה הגוף המוביל ברשות הגיור החדשה שצפויה לקום. בתגובה, משך הרב את הסכמתו. גם הנציג החרדי שתמך במסקנות הסיר את תמיכתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/18 12:46 יז בסיון התשעח

"הטעו אותי": הרב אריאל ביטל את תמיכתו במסקנות ועדת הגיור
הרב אריאל, צילום: בית הרב קוק

הרב יעקב אריאל החליט לבטל את תמיכתו במסקנות הוועדה שאמורה לפתור את משבר הגיור, זאת לאחר שנודע לו כי הרבנות לא תהיה הגוף שמוביל ברשות הגיור הממלכתית שצפויה לקום לאחר אישור חוק הגיור החדש. הממשלה צפויה לקבל את מסקנות הוועדה ביום ראשון הקרוב.

במסגרת פעילות הוועדה בראשותו של השר לשעבר משה ניסים, התבקשו אישי ציבור מכלל האוכלוסייה לתת הסכמות למסקנות שגובשו, שכוללות בין היתר הקמת רשות גיור ממלכתית שתפעל באופן עצמאי ותהיה הגוף היחיד שיורשה לערוך גיורים בישראל. בין החותמים על הסכמה למסקנות היה גם הרב הראשי לשעבר של רמת גן ומגדולי רבני הציונות הדתית, הרב יעקב אריאל.

הרב אריאל התנה את הסכמתו בכך שהרבנות הראשית תוביל את הדרך של הגיור הממלכתי, אלא שלטענתו, גורם משפטי שפגש הראה לו שלא כך הדברים ואין לרבנות שום סמכות בדבר. לפיכך החליט הרב למשוך את הסכמתו ולבטל את חתימתו, ואמר "הטעו אותי ואני מבטל את הסכמתי".

גורמים המעורבים בסוגיית הגיור אמרו כי "הטעו את הרב כשאמרו לו שהרבנות הראשית היא זאת שתוביל את הנושא החשוב הזה. בפועל גופים חילוניים ישלטו בוועדה והרבנות הראשית מנותקת לגמרי. מתוך 11 נציגים רק שניים מהרבנות הראשית והשאר מורכבים מנציגים של התנועות הלא אורתודוקסיות ומעוד גופים לא דתיים בהכרח, שתפיסת עולמם לא מחויבת לתפיסת הגיור המקובלת מדורי דורות".

יש לציין כי גם הרב שמואל בלמס, הנציג החרדי שתמך במסקנות, הסיר את תמיכתו לאחר שהוטעה בכך שהרבנות תוביל את תפיסת הגיור הממלכתית, כדבריו.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן