"למה דובר צה"ל מקדם כתבות על נשים ולהט"בים?"

השר אורי אריאל פנה לרמטכ"ל במהלך ישיבת הממשלה, והביע את מחאתו על ריבוי הפרסומים בתקשורת בנושא מטעם הצבא. "למה זה טוב? למה לעשות מזה את הדבר המרכזי של צה"ל?", שאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 19:36 יט בשבט התשעח

"למה דובר צה"ל מקדם כתבות על נשים ולהט"בים?"
אורי אריאל, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (א') מתח שר החקלאות אורי אריאל על דובר צה"ל, משום שלטענתו הוא מקדם יתר על המידה פרסומים בתקשורת הנוגעים לשילוב נשים ולהטב"ים בצה"ל, כך פורסם לראשונה בחדשות עשר. אריאל אמר את הדברים במהלך סקירה מיוחדת שבה נכח גם הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

על פי הפרסום, שרים שנכחו בישיבה וביקשו להישאר בעילום שם סיפרו כי אריאל שאל "למה דובר צה"ל כל הזמן מקדם כתבות בתקשורת על שילוב נשים, הומואים וטרנסג'נדרים בצה"ל? למה זה טוב? זה קיים, אבל למה לעשות מזה את הדבר המרכזי של צה"ל?".

אריאל אף פנה לאיזנקוט ואמר לו: "תבדוק את כמות הכתבות על הדברים האלה ותראה אם אני צודק או לא, ותראה אם זה מתאים לך. כשדובר צה"ל מקדם את זה זה מראה על מדיניות והמדיניות נקבעת על ידך ואני מבקש שתבחן את זה". על פי הפרסום, בתגובה לדברי אריאל יצאו השרים נפתלי בנט, אופיר אקוניס ומירי רגב להגנת הרמטכ"ל וגיבו אותו.

איזנקוט השיב לבסוף לאריאל כי צה"ל ימשיך במדיניות של שילוב נשים ואוכלוסיות שונות בשורותיו. כמו כן, הרמטכ"ל התייחס גם לביקורת הקשה שמתחו לאחרונה רבנים על השירות המעורב, ואמר: "אין כוונה לחלן אף אחד בצה"ל ושירות מעורב של גברים ונשים נבחן לפי שיקולים מבצעיים והמטרה היא לנצח במלחמה".

,הרתעה לא נמדדת בעיתונים". רא"ל איזנקוט

"אין כוונה לחלן אף אחד". איזנקוטצילום: פלאש 90