ללא מתנגדים: החוק שיאסור פרסום שמות נפגעים עבר בקריאה טרומית

הצעת חוק "הוואטסאפ" תאפשר להטיל על מפיצי שמות נפגעים במלחמות ופיגועי טרור קנסות בגובה של 50 עד 100 אלף שקלים. יוזמת ההצעה ח"כ עזריה: "לא מגיע לאף אחד לקבל הודעה על מות יקירו בסלולרי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/18 14:23 יא בטבת התשעט

ללא מתנגדים: החוק שיאסור פרסום שמות נפגעים עבר בקריאה טרומית
מפיצים הודעות לא מאושרות? צפו לקנס, צילום: pixabay

הצעת חוק "הוואסאפ", שנועדה להילחם בהפצת מידע על הרוגים ופצועים טרם הנושא הותר לפרסום, אושרה היום (רביעי) בקריאה טרומית ברוב של 86 תומכים וללא מתנגדים.

היוזמה, ששמה הרשמי הוא הצעת חוק "איסור פרסום שמות נפגעים", היא פרי יוזמתה של ח"כ רחל עזריה מכולנו ובמידה ותעבור ניתן יהיה לקנוס מפיצי הודעות על נפגעים ברשתות החברתיות בסכום של 50 אלף שקלים גם ללא הוכחת נזק. ההצעה תעבור להכנה בוועדת חוקה לקראת המשך הליך החקיקה.

רחל עזריה

רחל עזריהצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הצעת החוק מתייחסת לעתות מלחמה ואירועים ביטחוניים, אשר בהם מופצות ידיעות שונות על זהותם של נפגעים טרם אושרה הפצתן על ידי הגורמים המוסמכים לכך. בשנים האחרונות, לא מעט משפחות נאלצו לשמוע כי יקיריהן נפגעו באירועים שונים עוד לפני שקיבלו הודעה מסודרת.

מתוך הנחה שהממסד לא מצליח להשתלט על התופעה שהתפתחה על רקע הכלים הטכנולוגיים המתקדמים השונים, החליטה ח"כ עזריה לפעול בכיוון של הרתעה מול המפרסמים וענישתם על פי חוק. יש לציין כי במידה ויוכח כי למפיץ ההודעה היתה כוונה לפגוע, סכום הקנס יוכפל ויעמוד על 100 אלף שקלים.

"לא מגיע לאף אחד לקבל הודעה על מות יקירו בסלולרי", אמרה ח"כ עזריה והוסיפה כי "זו תופעה שקורת בשנים האחרונות וצריך לשים לה סוף. זה המינימום של הכבוד שעלינו לתת למשפחות הנופלים. לאפשר להם סביבה רגועה ומכילה ברגע הקשה מכל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן