ללא החרדים ליאון עוקף את אלקין וברקוביץ

בהנחה לפיה החרדים יצביעו כגוש בהתאם לדיל שיסגרו עם המתמודדים, עיקר העבודה של המתמודדים לראשות עיריית ירושלים תהיה בקרב המצביעים החופשיים: חילונים ודתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/18 07:35 ט בתמוז התשעח

ללא החרדים ליאון עוקף את אלקין וברקוביץ
משה ליאון, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

מסקר חדש  שנערך על ידי מכון סמית בקרב 500 מתושבי ירושלים, חילונים, מסורתיים ודתיים עולה כי ליאון הוא המעומד המועדף לראשות העיר. 

בסקר שפורסם ב'מעריב' נדרשו הנסקרים לענות על השאלה מי מהמתמודדים מתאים לכהן כראש העיר. 42% השיבו כי משה ליאון מתאים לתפקיד,  38% חשבו כי עופר ברקוביץ מתאים  לתפקיד ורק 25% חשבו כי השר זאב אלקין מתאים לתפקיד.
לשאלה למי יצביעו בבחירות הקרובות זוכה ליאון לתמיכת 25%, ברקוביץ מעט אחריו עם 21%, אלקין עם 16% חביליו 7%, סלמן 3%. 

גם במידה ואחד המועמדים המובילים יפרוש, והבחירות יתקיימו רק בין שני מועמדים, זוכה ליאון להעדפה. 37% לעומת 26%  במקרה שיתמודד ממול באלקין,  ו35% לעומת 29% במידה ויתמודד מול ברקוביץ.

בשבוע שעבר פרסמו ראשי מועצות ביהודה ושומרון תמיכה באלקין לקראת הבחירות. "השר אלקין עמד במשך שנים רבות לימין ההתיישבות ביו״ש וחיזק בכל כוחו את ההתיישבות, בבנייה, בפיתוח, בחקיקה ובקידום הריבונות בכל תפקידיו השונים - כיו״ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, יו"ר הקואליציה, סגן שר החוץ ובתפקידיו כעת כשר ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה", כתבו ראשי המועצות. 

אלקין עצמו ספג ביקרות מבית לאחר שאמש פנו חברי סניף הליכוד בירושלים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שלטענתם בחירתו של אלקין נעשתה שלא בהתייעצות עם הסניף ובניגוד לתקנון המפלגה.