לך הביתה! תגובות המערכת הפוליטית להצהרתו של נתניהו

בימין מיהרו לחזק את ראש הממשלה ובשמאל כבר שמחים על מה שנראה שפירוק ממשלת ימין. חברי כנסת רבים מימין ומשמאל הגיבו להצהרת נתניהו במהלכה מינה את עצמו לשר הביטחון במקום ליברמן.

חדשות כיפה מירב כהן 18/11/18 21:29 י בכסלו התשעט

לך הביתה! תגובות המערכת הפוליטית להצהרתו של נתניהו
בנימין נתניהו , צילום: אלכס קולמויסקי

ראש הממשלה הודיע הערב (א') כי יכנס לנעלי שר הביטחון במקום ליברמן שהתפטר מתפקידו באמצע שבוע שעבר. תוגבות חברי הכנסת והשרים לא איחרו להגיע. 

שרת התרבות רגב גיבתה את ראש הממשלה: "ראש הממשלה דיבר מתוך דם ליבו. כך נראה מנהיג אחראי ואכפתי שביטחון מדינת ישראל ואזרחיה עומד לנגד עיניו ולא פוליטיקה. זה אכן חוסר אחריות מצד חברים בקואליציה להפיל ממשלת ימין כל כך טובה. אני מקווה שההיגיון ינצח ולא האגו".

שר המדע אקוניס חיזק את עמדתו של נתניהו "האחריות לקיום ממשלת הימין על כתפיהם של בנט וכחלון", והוסיף, "את המשבר המיותר הזה אפשר לפתור במהירות באמצעות החלטה אחראית על השארותם בממשלה עד סיום הכהונה לפי חוק בנובמבר 2019"

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי הגיב בתקיפות לדברי נתניהו: "עירבוב של פוליטיקה וביטחון הביא לפגיעה בתושבי הדרום. בדיוק בגלל זה ישראל צריכה ללכת לבחירות מידיות. אפשר להחליף את הממשלה הזאת באחת שתדאג באמת לביטחון"

ח"כ עיסאווי פריג'(מרצ)גיחך על נאום ראש הממשלה: "מראה מראה שעל הקיר מי הביבי היפה בעיר? שואל ביבי ועונה לעצמו שאין יפה ממנו. הבעיה שרק הוא מאמין בזה כשלכל שאר חבריו בקואליציה גם נמאס מהספינים והשקרים שלו". ותקף את נתניהו, "ביבי הולך הביתה, אבל בנאום הבחירות הוא חשף שכדי להישאר בתפקיד הוא מוכן אפילו "לגבות קורבנות" של חיילים ואזרחים, הכל כשר בדרך להיות "מר ביטחון".מדינת ישראל חייבת להציל את עצמה מביבי ועדיף מוקדם ממאוחר."

יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה כי "הצביעות של נתניהו בעודו מדבר על חשיבות תיק הביטחון זועקת לשמיים. זהו אותו נתניהו שרק לפני שנתיים מינה לתפקיד הרגיש הזה אדם ציני חסר ניסיון ואחריות רק בשל שיקולים של שרידות פוליטית וגם כעת משחק בתיק הזה לצורכי תעמולה"

מרב מיכאלי (מחנ"צ) טענה שגם בנאום זה הסית נתניהו נגד השמאל "די כבר עם עוד מסע הסתה נגד השמאל, ונתנה תשובות על טענוץ נתניהו, "ב -99 קמה ממשלה שהוציאה את ישראל מהבוץ המדמם של לבנון שהליכוד הכניס אותנו אליו וב- 92 קמה ממשלת רבין שהביאה שגשוג לפרפריה, לתשתיות ולחינוך ואת אוסלו, שהקים את הרשות הפלסטינית שאתה, נתניהו, נסמך על השיתוף הפעולה הביטחוני אתה. די להסתה והשקר, לך הביתה".