ליצמן: "אם לא נתקן את השבת אני חד משמעית בחוץ"

שר הבריאות היוצא שלל את הדיבורים על כך שהתפטר כדי לחזור לתפקיד סגן שר, "לא! התפטרתי כי היה צריך להתפטר". הוא מתח ביקורת על קיום העבודות בשבת, "מישהו צריך לשכנע אותי שזה פיקוח נפש? זה פיקוח ממון". והתייחס למבקריו, "לא צריך לפחד מלפיד או שמפיד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/17 12:34 ט בכסלו התשעח

ליצמן: "אם לא נתקן את השבת אני חד משמעית בחוץ"
דבק בהתפטרותו. ליצמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הבריאות המתפטר יעקב ליצמן מיהדות התורה התייחס היום (שני) בטקס השקת שירותי "טרם" בביתר עילית לסערת התפטרותו והדיווחים לפיהם משבר השבת הסתיים.

"לא התפטרתי כדי להתמנות לסגן שר", הוא הבהיר והדגיש, "לא אדבר אפילו על נושא של סגן שר עד שיתקנו את החוקים". לדבריו, הוא לא התפטר מתפקיד שר כדי להחזור לתפקיד סגן שר, "לא! התפטרתי כי היה צריך להתפטר. אם לא נתקן את השבת אני חד משמעית בחוץ".

לדבריו, כוונתויו להתפטר במידה ויבוצעו עבודות הרכבת בשבת לא היו איומים אלא כוונות אמת, "נושא השבת הוא אצלנו ביסוד. לרגע אחד לא הסכמנו לשום חילולי שבת".

בהמשך הוא מתח ביקורת על עבודות הרכבת בשבת וטען שלדיבורים על כך שהן מונעות מצב של פיקוח נפש אין כל בסיס, "הייתי אזרח ארצות הברית, הייתי נוסע ברכבת שלהם פעמיים ביום. היא מעולם לא הושבתה. מעולם לא! ואנחנו מדברים על רכבת שעובדת 24 שעות, שבעה ימים בשבוע במקומות עירוניים שיש רק מסלול אחד. מישהו צריך לשכנע אותי שזה פיקוח נפש? זה פיקוח ממון. לקחת אחריות מיניסטריאלית על דבר כזה אסור".

השר היוצא התייחס ליריביו הפוליטיים מחוץ כמו יאיר ליפד, "לא צריך לפחד מלפיד או שמפיד. אנחנו צריכים לדאוג למה שאנחנו התחייבנו, שזה על בסיס ההלכה וזה היסוד שלנו". ובנוסף ליריביו מבית ועל כך שכוחו בתוך חסידות גור קטן, "יש לי ויכוחים, אני בנאדם כמו כל בנאדם, אבל מישהו באמת חושב שאפשר להשפיע על מנהיג חסידות גור?".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן