"ליהודים יש אף ארוך"

ראש ממשלת מלזיה, מאהאטיר מוחמד, הידוע בהתבטאויותיו האנטישמיות, מנפק פנינים חדשות לאוסף, ומסרב להתנצל

חדשות כיפה יהונתן קליין 02/10/18 15:11 כג בתשרי התשעט

"ליהודים יש אף ארוך"
ראש ממשלת מלזיה. מאהאטיר בין מוחמד, צילום: shutterstock

"אם נהיה כנים, הבעיה במזרח התיכון מתחילה בהקמתה של ישראל. זו האמת. אבל אני לא יכול לומר את זה", אמר ראש ממשלת מלזיה, מאהאטיר מוחמד, בראיון לרשת BBC הבריטית. האמירה התווספה לדבריו מעל בימת האו"ם בשבוע שעבר, אז טען כי העולם "מתגמל את ישראל" על הפרת החוק הבינלאומי ועל ביצוע פעולות טרור נגד הפלסטינים.

עבור מוחמד בן ה-92, ראש הממשלה המבוגר בעולם, זו ממש לא הפעם הראשונה בה הוא מסתבך באמירות אנטישמיות. ואין לו שום כוונה להתנצל על כך. כבר בשנת 2003 כתב ספר, בו הוא טוען כי ליהודים יש אף ארוך, וגם "יש להם גם חוש כלכלי אינסטינקטיבי". בתשובה לשאלה מדוע כתב זאת ענה: "יש להם אף ארוך. הרבה אנשים אמרו שלמלזים יש אפים שמנים. אנחנו לא התנגדנו, לא פתחנו במלחמה". מוחמד גם ידוע בדעותיו לגבי השואה, כאשר הוא מטיל ספק במספר הנרצחים היהודים. בעבר טען שנרצחו רק 4 מיליון.

"יש גזעים רבים בעולם. אמרתי עליהם הרבה דברים מגעילים לא פעם, אבל הם מעולם לא האשימו אותי ב'אנטי' כזה או אחר", הוסיף ראש הממשלה המלזי באותו ראיון.

בחודש מאי הכריזה הליגה נגד השמצה שלראש הממשלה המלזי יש היסטוריה של תיאוריות קונספירציה אנטישמיות. עוד טען הארגון ש"העולם לא יכול לקבל זאת" מאף מנהיג. אך נראה שהעולם אכן מקבל זאת, ושלא אכפת לו במיוחד.