ליברמן קבע: ערוץ הטלוויזיה אלקודס הוא ארגון טרור

שר הבטחון חתם על צו המכריז על ערוץ הטלוויזיה אלקודס כארגון טרור. עיתונאים וצלמים שעובדים שם זומנו לחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 17:15 כו בתמוז התשעח

ליברמן קבע: ערוץ הטלוויזיה אלקודס הוא ארגון טרור
השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון אביגדור ליברמן חתם על צו המכריז על ערוץ הטלוויזיה אלקודס המזוהה עם חמאס והפועל מלבנון, כארגון טרור: "על פי מודיעין עדכני הערוץ הינו זרוע תעמולה של חמאס".  על פי הצו הערוץ נחשב כארגון טרור ומונע את פעילותו בישראל.

הצו נחתם כבר שבוע שעבר והבוקר (ב) הוזמנו לחקירה הבעלים של חברת הפקות שאיתה עובד הערוץ ושמשרדיה באום אל-פחם, כמו גם עיתונאים וצלמים שעובדים בה, והוזהרו מהמשך התקשרות עם הערוץ.

הערוץ, שמשדר מביירות, נחשב מקורב לחמאס, והוא מבקר את הרשות הפלסטינית ושומר על קו אסלאמי שמרני. תכני הערוץ מתמקדים במאבק העם הפלסטיני, והוא מדגיש סיפורים הנוגעים לירושלים ולפליטים הפלסטינים. 

אל-קודס עלה לאוויר בנובמבר 2008. הוא הוקם על ידי אנשי עסקים פלסטינים המתגוררים באירופה ובמדינות ערביות שונות. לערוץ משרדים בעזה, ברמאללה ובירושלים, והוא נעזר בחברות הפקה מקומיות להפקת שידורים ותכנים. בין היתר, הערוץ משדר חדשות מהשטחים ומישראל, ולעיתים משדר בשידור חי.

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), מסר בתגובה על סגירת הערוץ: "צעד זה הוא המשך מסע סתימת הפיות של ממשלת הימין הקיצוני ורמיסת חופש הביטוי. אנשי ציבור רבים בחברה הערבית וחברי כנסת ערבים מתראיינים לעיתים קרובות בתכניות התחנה, ומה שאנו אומרים מעל דוכן הכנסת אומרים גם שם. התחנה חושפת את פשעי הכיבוש ואת הסבל של העם הפלסטיני".