התגובות להישארות הבית היהודי בממשלה: השמאל תוקף, הימין מפרגן

ח"כ יחימוביץ הגיבה להסרת האולטימטום מצד בנט ושקד ואמרה כי השניים הפכו "את המפד"ל ממפלגה דתית לאומית, ממלכתית, לזרם קיצוני לאומני". ליברמן: "עכשיו מבינים למה איבדנו את ההרתעה". וגב אמר: "התקבלה ההחלטה הנכונה". חוטובלי: "מברכת על ההחלטה"

חדשות כיפה גלעד כהן 19/11/18 11:04 יא בכסלו התשעט

התגובות להישארות הבית היהודי בממשלה: השמאל תוקף, הימין מפרגן
שלי יחימוביץ, צילום: פלאש 90

שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד החליטו היום (ב') לא להתפטר מהממשלה למרות האולטימטום שהציבו בתחילת השבוע - או תיק ביטחון או התפטרות. 

התגובות במערכת הפוליטית כבר מגיעות והן רבות. ח"כ שלי יחימוביץ מהמחנה הציוני אמרה כי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והשרה איילת שקד הפכו את המפד"ל לזרם קיצוני לאומי. "ההשתפנות והעדפת הישיבה על הברז על פני אקט אידיאולוגי, היא מפד״לניקיות פרגמטית. אבל ככלל הצמד בנט-שקד הפך את המפד"ל ממפלגה דתית לאומית, ממלכתית, בת שיח, לזרם קיצוני לאומני, מדינית וכלכלית כאחד, שגורר את הציבור בעל כורחו לשסע חריף ומסוכן."

גם שר הביטחון לשעבר שהתפטר בשבוע שעבר, אביגדור ליברמן הגיב להצהרה של שקד ובנט ואמר: "עכשיו כולם מבינים למה איבדנו את ההרתעה". 

השר ליברמן

השר ליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ מוטי יוגב, מהבית היהודי ברך על ההחלטה של שרי הבית היהודי ואמר: "מברך את ראשי סיעת הבית היהודי על החלטתם להמשיך במאמץ לניהול המדינה כחברים בממשלה ובקבינט, מתוך אחריות רבה לטובת העם והמדינה. לעת הזו מול האתגרים הביטחוניים והאחרים העומדים לפתחינו, נכון לאחד שורות בממשלה ובעם ולעשות כל מאמץ להמשך ניהול המדינה באופן אחראי."

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה גם כן על הצהרת בנט ושקד: "מברכת את בנט ושקד על ההחלטה הנכונה להשאר בממשלה. בעת הזאת האינטרס הלאומי הוא המשך קיומה של הממשלה, מתוך הבנת גודל האתגרים וההזדמנויות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר ההצהרה: "עכשיו אפשר כבר לגלות את הסיבה האמיתית שהחלטנו לא להתפטר - כדי שדינה זילבר לא תחזור להופיע בכנסת"

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "איזה פער ענק בין דיבורים גבוהים למעשים חלולים. יש לקוות רק שביבי ובנט לא מבשלים לנו מלחמת סרק פוליטית ומתכוונים להקריב חיי אזרחים וחיילים בשביל הדילים שלהם. משרדי החינוך והמשפטים ימשיכו לסבול תחת שרי הגזענות והסיפוח עד שנצליח להפיל הממשלה ולהחליף אותם במשרדים האלה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן